Kundadministratör till Statens servicecenter

Kundadministratör till Statens servicecenter

Arbetsbeskrivning

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Om tjänsten
Marknadsenheten ansvarar för all kundbearbetning och försäljning som sker på Statens
servicecenter och arbetar dagligen med strategisk och taktisk kundsamverkan, marknadsaktiviteter till kunder och kundkommunikation. Marknad ansvarar för att förvalta och utveckla säljmaterial och dokument för avsiktsförklaringar, kundöverenskommelser,
SLA:er, kundsamverkansmodeller samt tjänstekatalog.


Huvudsakliga arbetsuppgifter


I rollen som kundadministratör på Statens servicecenter är du högst delaktig i kundens positiva upplevelse och ansvarar för att arbeta och ge stöd inom kundadministrativa arbetsuppgifter.

Exempel på kundadministrativa uppgifter:


• Kundkommunikation vid utskick och möte på taktisk och strategisk nivå
• Koordinera och administrera marknadsaktiviteter såsom utbildningar informationsmöten till kunder
• Uppdatering av kundkort
• Offert och fakturering till kund
• Stödja ledningsgruppen med t ex mötesbokningar och minnesanteckningar
• Avtalsadministration

Utöver de administrativa arbetsuppgifterna förväntas du ha kunskap om Statens servicecenters tjänsteutbud i allmänhet och ha inblick i vår kundsamverkansmodell. Du kommer att vara länken mellan kunden och Statens servicecenter tjänsteförvaltningar när det kommer till att hantera och administrera avtal, uppdatera kundinformation och vårda kundrelationer.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:


• Yrkeshögskoleexamen inom kommunikation och/eller administration eller minst två års arbetslivserfarenhet inom området.

Vidare ska du ha följande förmågor:


• En känsla för service och god social kompetens
• En administrativ noggrannhet med vana med att koordinera flera ärenden samtidigt
• En vana att vara självgående och initiativtagande
• Erfarenhet att arbeta både i grupp och enskilt.
• Van att arbeta i en prestigelös arbetsmiljö
• Goda datorkunskaper och har erfarenhet av Officepaketet.

Dessutom är det meriterande om du har:


• Erfarenhet av att arbeta i digitala kommunikationskanaler så som APSIS.
• Erfarenhet av arbete med administration inom offentlig förvaltning.
• Erfarenhet av tillämpning av lagar och avtal inom staten. 

Övrigt
Anställningen är tillsvidare och heltid. Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning. Startdatum efter överenskommelse.
Placeringsort: Gävle, Göteborg eller Östersund. 

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 9 november 2020. I ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.


Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Statens Servicecenter
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 oktober 2020
  • Ansök senast: 9 november 2020

Liknande jobb


20 november 2023

17 november 2023

2 november 2023