Kundansvarig logistiker till DLP Drinks Logistics Partner AB

Arbetsbeskrivning

Om kunden:
DLP’s verksamhet startade 1995 av Dagab i samband med att partihandels-monopolet avskaffades. År 2000 förvärvades verksamheten av Wiklöf Holding (http://www.wiklofholding.fi/) för att 2002 bli ett dotterbolag till ME Group (http://www.megroup.fi/). Idag är de en av de största leverantörerna av 3PL-tjänster inom alkoholhaltiga drycker, där de tar hand om hemtagning, lagring och distribution för deras kunder, nationella som internationella. Distributionen sker dagligen till Systembolag, Grossister och HORECA kunder. Genom deras erfarenhet, professionalism och kontinuerlig utveckling av deras tjänster garanterar de deras samarbetspartners och kunder en kvalitativ service.

Om tjänsten:
I denna roll kommer du att tillhöra kundserviceavdelningen som i dag består av 8 personer. Du kommer att ansvara för just dina kunder om ca 20st, där du är kundens primära kontaktperson mot DLP. Du arbetar mot kollegor internt på DLP samt mot externa leverantörer. I denna roll kommer du jobba med hela logistik-kedjan, från avrop, leverantör och hemtransportbevakning. Du kommer att ansvara för att uppdragsgivarens produkter finns på lager och att diverse omarbetningar på lagret genomförs kostnadseffektivt och inom utlovad tid. Denna roll innefattar även att bevaka och lägga kundorder mot restaurang och grossister samt hantera diverse utmaningar som kan uppstå i samband med ut leveranser till dessa kundgrupper. Du kommer att arbeta i en tät relation med DLP ’s uppdragsgivare/kund.

Dina arbetsuppgifter består bland av att:

- Ansvara för ny registrering och underhåll av befintliga data i affärssystemet.
- Hantera diverse frågeställningar rörande kundens produkter och varuflöde.
- Hantera diverse myndighets rapporterings underlag till kund.
- Registrering och bevakning av inköps order
- Skapa underlag till ekonomiavdelningen för debitering av diverse tjänster som ligger utöver det vanliga tjänsteutbudet
- Avropa order från producenter över hela världen och koordinera transporter till lagret.
- Att stötta och avlasta resten av teamet vid behov.




Kvalifikationer:
Du har tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter och har en god förståelse för en bred administration. Vi ser gärna att du har erfarenhet av tidigare arbete med nära kundkontakt och trivs med att skapa och bibehålla kundrelationer. Då du kommer att arbeta mot internationella kunder ser vi att du behärskar det engelska språket i tal och skrift. Samt behärska svenska flytande i tal och skrift. Vi söker en driven, noggrann och social person som har ett stort engagemang i sitt arbete.


Meriterande:

Arbetat i affärssystemet Movex och Microsoft Office

Branschvana inom Logistik och orderhantering


Tillträde, omfattning och anställning: Start för tjänsten är enligt överenskommelse. Omfattning på rollen är heltid, 100% och man utgår ifrån 40 timmars arbetsvecka med arbetstider mellan Arbetstider: 8-17, flextid mellan kl.7-9, kl.15-17. Detta är en direktrekrytering vilket innebär att du blir anställd av DLP Drink Logistics Partner AB med placering på bolagets kontor i Jordbro industriområde.


Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Anna Hommerberg anna.hommerberg@hero.se 073-325 38 92.

We are heart working”

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 februari 2020
  • Ansök senast: 16 augusti 2020

Besöksadress

Holländargatan 22, Stockholm
None

Postadress

Holländargatan 22
Stockholm, 11359

Liknande jobb


Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

31 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023