Kundansvarig (Service Manager)

Arbetsbeskrivning

Kalix Tele24 är ett telefonistföretag som erbjuder allt från enklare svarstjänster till övertagande av hela växelfunktionen samt kundtjänstuppdrag – med tillgänglighet dygnet runt, året om.

Våra välutbildade telefonister i Kalix, Haparanda, och Stockholm behärskar svenska, finska, norska samt engelska. Kunderna är små och stora företag, myndigheter, kommuner och organisationer. Kalix Tele24 grundades 1992 och har idag cirka 150 anställda.



Tjänsten

Som kundansvarig på Kalix Tele24 ansvarar du självständigt för planering och genomförande av kontinuerligt relationsarbete med tilldelade kunder. Du medverkar också i leveransprojekt som delprojektledare och ansvarig för kundens registeruppbyggnad, informationsinhämtning och datakvalitetssäkring.

Ansvarsområden

- Att självständigt utarbeta och aktivt arbeta med en strategisk plan för sina tilldelade kunder i syfte att arbeta för en hög kundnöjdhet och säkra en långsiktig och lönsam kundrelation.
- Att självständigt och med hög servicemedvetenhet ge kunderna och, i förekommande fall partners, bästa service samt vara kundens personliga kontakt oavsett ärende.
- Att arbeta proaktivt och aktivt med merförsäljning genom att se kundens behov och föreslå förbättringsåtgärder.
- Att genomföra kundbesök hos kunden, ta emot kundbesök vid produktionskontoren samt genomföra uppföljningsmöten utifrån behov.
- Att vara delaktig vid uppstart av ny tilldelad kund enligt befintlig kundstartsprocess.
- Att säkerställa all erforderlig information och kunskap om kunderna för att alla telefonistsamtal ska kunna hanteras med högsta kvalité samt genomföra registervård i kundens system vid behov.

Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi tillämpar provanställning om 6 månader. Placeringsort är Stockholm, Kista. Resor ingår i tjänsten. Tillträde sker enligt överenskommelse.

 

Vem söker vi?

För att vara framgångsrik i denna roll skapar och bibehåller du goda relationer och nätverk med befintliga kunder och partners. Du har god kommunikativ förmåga och tycker om att arbeta mot mål och har ett tydligt kund- och kundrelationsfokus. Du arbetar aktivt för att uppnå resultat och uppfylla kundförväntningar. Du är självständig, initiativtagande och ser möjligheter till merförsäljning. Du vågar tänka nytt och ser möjligheter till utveckling.



Kvalifikationer

- Dokumenterad erfarenhet av och förståelse för kundservice, kundrelationer och merförsäljning

- Lämplig utbildning för tjänsten
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift
- B-körkort

Meriterande är:

- Erfarenhet från branscher som Telecom och/eller ContactCenter
- Kunskap i övriga nordiska språk



 

Besök gärna www.kalixtele24.se samt våra sidor på Linkedin och Facebook.



Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Emma Kandelin, Kundservicechef
070-273 52 42
Catarina Johansson, Personalchef
070-399 50 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholm/Kista Nacka strand
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön, individuell
  • 100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
  • Publicerat: 10 februari 2017

Besöksadress

Cylindergatan12
None

Postadress

Cylindergatan12
Nacka strand, 13152

Liknande jobb


Serviceadministratör

Serviceadministratör

19 april 2021

19 april 2021

Quality Assurance Assistant

Quality Assurance Assistant

19 april 2021

19 april 2021