Kundansvarig till Hillebrand

Kundansvarig till Hillebrand

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Hillebrand är ett globalt speditions- och logistikbolag som i över 175 år transporterat vin. Idag spänner sig Hillebrands unika nätverk över 90 länder och har strategiskt placerade kontor i samtliga vinproducerande områden i världen. Företagets fokus är att leverera sina kunders produkter på ett säkert, snabbt och omsorgsfullt sätt. De hanterar logistiken och transporten för alla typer av kvantiteter av vin, allt från enstaka flaskor till stora mängder, från alla ursprung till alla destinationer. De vill göra logistiken enkel för sina kunder. Deras vision är att bli ledande globalt när det kommer till transport av vin, sprit, öl och andra produkter som kräver extra varsamhet. Hillebrands kunder värderar deras omsorgsfulla hantering av produkterna, deras pålitliga och effektiva lösningar samt deras kundfokuserade, lätta och vänliga sätt att hålla dialogen.

Din roll

Vi söker just nu en kundansvarig med start omgående. Tjänsten är på heltid och tillsvidare och börjar med 6 månaders provanställning.

I rollen som kundansvarig kommer du att ha daglig kontakt med kunder och genomför kundvårdande möten och proaktiva aktiviteter som syftar till att kunden ska känna sig nöjd med den service de köper av JF Hillebrand Logistics.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Du ansvarar för att förutsättningarna i avtalet följs och för den taktiska/operativa relationen med dina kunder samt för administration och uppföljning av kundens hela flöde från inköpsorder lagd hos producent till mottaget gods hos slutmottagare.


- Administrativt stöd till kunden i alla frågeställningar som rör deras tjänster

- Du håller i kundvård och kundmöten

- Du samarbetar och stöttar vid behov även övriga team inom kundserviceorganisationen


Din profil

Vi ser att du har gymnasium- eller KY-utbildning inom kundservice, transport eller logistik eller praktisk motsvarande arbetserfarenhet. Du har tidigare arbetat med kundservice och administration och har en god datorvana med Officevana. Vidare har du kännedom om lagerprocesser inom logistikbranschen. Du pratar svenska och engelska flytande. Det är meriterade och du har god kunskap om vin- och spritbranschen.

För att lyckas i rollen krävs det att du kan bemöta kunder på ett professionellt sätt. Du behöver veta hur man prioriterar och ha en god känsla för kunder och affärer.

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Rekryteringsprocessen

Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46704629320. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clevry
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 juni 2022
  • Ansök senast: 21 juli 2022

Liknande jobb


22 april 2024

22 april 2024

22 april 2024

IT-INKÖPARE

23 april 2024