Kundbemötande handläggare inom bilfinans!

Kundbemötande handläggare inom bilfinans!

Arbetsbeskrivning

Har du en stor portion nyfikenhet, viljan att lära dig nya saker och är en stjärna på att leverera högklassig service? Har du dessutom en passion för bilar eller är ivrig på att lära dig mer? Nu söker vi handläggare till kundsupporten inom billeasing till en nordisk storbank med kontor i centrala Stockholm. Ta chansen att bli en del av ett härligt gäng där skratt är ett givet inslag i vardagen!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för kunds räkning tre handläggare till kundsupport inom bilfinans. Vår kund är en division i en stor bankkoncern och jobbar med operationell billeasing mot företagskunder. De äger totalt över 260 000 fordon vilket gör dem till marknadens största finansiär av fordon. Koncernen har drygt 700 medarbetare varav 40 personer som arbetar i den här divisionen.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. För rätt person finns möjlighet till förlängning och överrekrytering, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

ARBETSUPPGIFTER
Som handläggare hos kundsupporten kommer du vara en del av avdelningen Nordiskt Kundcenter och tillhöra ett team om 13 personer inklusive en teamleader. Teamet präglas av positivitet, högt i tak och hängivenhet till arbetet. Här är skratt en naturlig del av vardagen och att man har roligt på jobbet ses som en självklarhet!

Du kommer arbeta mot företagskunder och ansvara för ärenden som gäller den operationella billeasingen. Du kommer arbeta utifrån en gruppindelning där du växlar mellan att arbeta med support via mail och telefon. De ärenden du kommer hantera är väldigt varierande och kan handla om att supportera när kunden ska beställa en ny bil till att hjälpa till att hänvisa till rätt person om någon krockat eller exempelvis vara behjälplig när det är dags för kunden att återlämna bilar. Utöver detta ingår även administrativa uppgifter i din roll i kundsupporten.

Dina arbetsuppgifter kommer till exempel att bestå av att:


* Göra beräkningar av månadskostnader för bilar och upprätta finansieringsavtal
* Hantera allmänna frågor och support gällande operationell billeasing


Tjänsten passar dig som trivs i en administrativ roll samt tycker om att leverera service och support i världsklass. Har du ett intresse för bilar är den här rollen som gjuten för dig då du i arbetet får möjlighet till förhandsvisning och provkörning av nya bilmodeller innan de lanseras på marknaden.

VI SÖKER DIG SOM
* Har relevant eftergymnasial utbildning


* Har tidigare erfarenhet av bred administration där du i kombination med ett bra ordningssinne har vana av att hantera många frågor, skapa struktur och prioritera mellan flera uppgifter samtidigt. Vi vill att denna erfarenhet framkommer tydligt i din ansökan.
* Har cirka 1-2 års erfarenhet av tidigare arbete inom support eller kundtjänst
* Har goda kunskaper i Office-paketet
* Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift då kundkontakt kommer att ske i båda språk


Det är meriterande om du har kunskap och intresse för bilar men detta är inget krav så länge du är nyfiken och villig att lära dig. Vi ser gärna att detta framkommer i din ansökan.

Som person är du positiv och serviceinriktad för att dagligen kunna leverera högkvalitativ service till kunderna. Då du kommer arbeta i en administrativ roll där noggrannhet är viktig i såväl kundkontakt som i avtalshanteringen ser vi att det är någonting som kommer naturligt för dig. Vidare är du prestigelös, har en genuin vilja och nyfikenhet för att lära dig nya saker. Eftersom du kommer att arbeta i team är du en person med utmärkt förmåga att samarbeta och bidrar med härlig energi till dina kollegor!

ÖVRIG INFORMATION


* Start: 30 augusti
* Omfattning: Heltid 6 månader med möjlighet till förlängning förusatt att samtliga parter är nöjda med samarbetet
* Lön: Timbaserad månadslön i enlighet med tidigare erfarenhet
* Placering: Centrala Stockholm
* I denna process lägger vi stor vikt vid din personliga ansökan där ditt intresse för rollen och arbetsuppgifterna tydligt framkommer samt ditt intresse att långsiktigt utvecklas i rollen.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar, hör gärna av dig där!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 juni 2021
  • Ansök senast: 12 juli 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb