Kundcentermedarbetare deltid i Stockholm

Kundcentermedarbetare deltid i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du student eller har annan sysselsättning på 50% och söker extrajobb inom kundtjänst? Brinner du för att ge god service och har tidigare erfarenhet av att bemöta kunder i telefon och via mejl? Skulle du beskriva dig själv som en positiv, självgående och serviceminded problemlösare som drivs av att göra skillnad för kunderna? Då har vi jobbet för dig! Just nu söker vi på Randstad en kundcentermedarbetare till vår trevliga kund inom fastigheter med start 1 juli. Du ska kunna arbeta minst 20h i veckan både fasta dagar och tider men även varierande efter behov. I denna roll kommer du att ingå i ett engagerat team som tillsammans ansvarar för att hjälpa privatkunder med boendeärenden. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.


Till denna tjänst söker vi personer för extraarbete. Enligt vårt kollektivavtal är det därför viktigt att du som söker kan visa intyg att du har en annan huvudsaklig sysselsättning. Det kan vara exempelvis studier eller annat arbete med en omfattning på minst 50 %. Om du söker arbete på heltid så hänvisar vi istället till våra utannonserade tjänster för heltidsarbete.

Ansvarsområden
I denna roll kommer du att arbeta i företagets hjärta och är ansiktet utåt mot kunderna. Du stöttar verksamheten vid behov. Du och ditt team ansvarar tillsammans och säkerställer att alla ärenden blir lösta på bästa möjliga sätt från start till mål. 

Exempel på arbetsuppgifter:
Besvara samtal/mejl samt ta emot felanmälningar från privatpersoner.
Lägga in ett ärende och föra det vidare till rätt avdelning.

Enheten består idag av en chef, en teamledare, en samordnare och 9 medarbetare och ytterligare 4 extraresurser som hanterar ca 12 000 ärenden varje månad och där övergripande målet är att 85% ska komma fram på telefonen inom 180 sekunder.

Arbetstider
Omfattning: Deltid minst 20h i veckan. Heldag Måndag samt förmiddagar Tisdag, Onsdag och Torsdag. Vid behov kan även eftermiddagar och även fredagar förekomma. Under introduktionen de första två veckorna är arbetsveckan minst 35 timmar.


Start: 1 juli 2021 tom 30 januari 2022. Arbetet är förlagt mestadels hemifrån men arbete på kontoret i Vällingby kan förekomma. Du ska ha tillgång till ett stabilt internet och en god hemarbetsmiljö.

Kvalifikationer
För att vara aktuell för tjänsten behöver du:
Tidigare erfarenhet av kundbemötande via telefon och digitala kanaler.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Gymnasieutbildning med fullständiga betyg.
God erfarenhet av att hantera svåra samtal.
En god data och systemvana.
Ha intyg på annan sysselsättning på minst 50% som exempelvis studier.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Erfarenhet
Tidigare erfarenhet av kundhantering med telefon, mejl och digitala kanaler som verktyg.

Ansökan
2021-05-03 urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Ronja Romano, ronja.romano@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 april 2021
  • Ansök senast: 3 maj 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Back office agent Fråga BAUHAUS- Heltid Säsong

Back office agent Fråga BAUHAUS- Heltid Säsong

19 april 2024

Deltidsjobb inom kundservice

Deltidsjobb inom kundservice

15 april 2024

Kundservice

Kundservice

19 april 2024