Kundintegratör med teknisk bakgrund till Svea Ekonomi

Kundintegratör med teknisk bakgrund till Svea Ekonomi

Arbetsbeskrivning

Har du ett intresse för IT och teknik och trivs med att arbeta i en koordinerande roll med många kontaktytor? Är du dessutom en person som drivs av att lösa problem och utveckla kundrelationer? Då kan det här var tjänsten för dig! I rollen som Kundintegratör hos Svea Ekonomi ansvarar du för att starta upp och hjälpa kunder i sin tekniska integration mot företagets e-handelsplattform. Det betyder att du utöver att agera teknisk support även kommer hantera avtal och projektleda egna kundcase. Är det dig vi söker? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då vi går igenom urvalet löpande!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker en Kundintegratör och supporttekniker till Svea Ekonomi. I rollen som Kundintegratör arbetar du mot kunder och samarbetspartners som använder sig av Svea Ekonomis betalningslösningar för e-handel. Rollen innebär att du 50% arbetar som Supporttekniker och till 50% som Kundintegratör.

Du ansvarar för att kundernas tekniska integration mot plattformen blir så smidig som möjligt och därigenom vara delaktig i att utveckla hela integrationsprocessen. Du kommer arbeta från Svea Ekonomis kontor i Solna och vara en del av ett arbetsteam bestående av fyra Kundintegratörer.

Du erbjuds


* En chans för dig med tekniskt intresse att arbeta i en koordinerande roll med många kontaktytor.
* Samarbeta med företagets utvecklare och lära dig mer inom både programmering och support.
* Ett långsiktigt samarbete med möjlighet att klättra internt inom IT


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

ARBETSUPPGIFTER
Som Kundintegratör och supporttekniker kommer du arbetat med att stötta företagets kunder och samarbetspartners i alla frågor som rör den tekniska integrationen mot Svea Ekonomis e-handelsplattform. Du kommer exempelvis att:


* Onboarda kunder in Svea Ekonomis E-handelssystem
* Stötta samtliga kunder att komma igång och integrera Webpays tjänster och produkter
* Konfigurera kunders betalmetoder enligt avtal
* Agera 2nd line support och hantera eventuella problem kopplade till kundernas tjänster och produkter
* Projektleda större kundcase och därigenom bidra till tjänsternas vidareutveckling


VI SÖKER DIG SOM
För att trivas i den här rollen har du ett ett tekniskt intresse, drivs av att lösa problem samt har en god administrativ förmåga. Du har stort kundfokus och tycker om att ge professionell service, samt en mycket god kommunikationsförmåga. Vidare har du lätt för att lära och sätta dig in i nya system och tekniker samt trivs med ett högt tempo och kan hantera flera ärenden och arbetsuppgifter samtidigt.


* Har ett starkt intresse för IT och teknik
* Relevant utbildning eller yrkeslivserfarenhet från liknande tjänst
* Erfarenhet av att jobba med SQL samt erfarenhet av felsökning i databaser
* Har goda datorkunskaper och har lätt för att sätta dig in i nya system
* Flytande kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift


Som person är du


* Lyhörd
* Kommunikativ
* Problemlösande
* Prestigelös


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, långsiktigt
* Placering: Solna, Stockholm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Svea Ekonomis önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Svea Ekonomi är en finansiell företagsgrupp med verksamhet i ett flertal europeiska länder. Företaget erbjuder administrativa och finansiella lösningar för små och stora företag i alla branscher. Förutom traditionella tjänster som fakturaservice, factoring, fakturaköp, kreditinformation och inkasso satsar de även stort på att tillgodose behovet av smarta betallösningar för e-handel, mobil och butik. De erbjuder även in- och utlåning till privatpersoner.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 oktober 2020
  • Ansök senast: 30 november 2020

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


1st line supporttekniker till Östersund

1st line supporttekniker till Östersund

23 april 2021

23 april 2021

23 april 2021