OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nettbuss AB är en del av svenska Nettbuss koncernen, som omfattar ca 630 fordon och ca 1 500 medarbetare med en omsättning på 1,4 miljarder SEK som bedriver expressbusstrafik, linjetrafik, samt skol- och beställningstrafik.
Verksamheten bedrivs vid små lokala depåer, samtidig som vi har det stora företagets resurser. Vi har höga ambitioner och vår avsikt är att växa på den svenska marknaden.
Beskrivning
Till vårt kontor i Göteborg söker vi kundmottagare som brinner för att stödja verksamheten genom att på ett effektivt sätt planera för våra fordons service.
I befattningen som Kundmottagare Teknik ingår att verka för ständiga förbättringar i enlighet med våra gemensamma värderingar och avdelningens mål. Driftavdelningens mål ingår som en del i företagets övergripande mål och visioner som ett led i att leva upp till vår ledstjärna - Vi skall få fler att ta bussen - igen!
Som kundmottagare utgör man ett stöd i första hand för depåchefer. I samverkan med depåerna skapas förutsättningar för hög driftsäkerhet och funktionella trafiksäkra fordon. Kundmottagarens arbete utgör grunden för att genom tillgänglighet till rätt underhållna fordon säkerställa trafiksäkerhet och leverans i enlighet med våra trafikavtal.
Om du önskar bli en i teamet kundmottagare skall du tycka om att ge våra kunder och intressenter en god service. Som kundmottagare utgör du en mycket viktig del av Nettbuss verksamhet. Du utvecklar bra samarbete och levererar underlag till såväl interna som externa intressenter. Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper och din datorvana. Dina insatser gör skillnad!
Arbetsuppgifter
Som kundmottagare rapporterar du till Driftchefen. Du har löpande dialog med olika intressenter såsom depåchef, teknikavdelning och verkstäder.
Du arbetar dagligen med:
- Med hjälp av vårt systemstöd planera fordonens löpande service utifrån fastställda serviceplaner
- Utifrån inkomna felrapporter planera reparationer
- Begära offerter på reparationer från verkstäder
- Boka verkstadsbesök för service och reparation
- Granska och attetstera verkstadsfakturor
- Löpande kontroll, uppföljning och analys av fordonsunderhåll
Kvalifikationer
Utbildning/erfarenhet:
- Gymnasiekompetens
- God datorvana
- Fordonstekniska kunskaper är meriterande men inget krav
- Kunskap om branschen är meriterande men inget krav
Personliga egenskaper/förhållningssätt:
- God analys- och planeringsförmåga
- Förmåga till att skapa effektiva lösningar
- Noggrannhet och ansvarskänsla
- Förmåga att kommunicera i tal och skrift
- Förmåga att hålla deadlines
Villkor
Individuell lönesättning och villkor enligt Tjänstemannaavtalet
Kontaktpersoner på detta företaget
Ronnie Augustsson
+46730757566
Agnes Sawicki
0730757556
Roger Olsson, depåchef Kungsbacka
073-0757531
Ove Svedberg, depåchef
073 075 75 46
Johan Bergek, depåchef Uddevalla
+46709311017
Robert Liljenström, stf depåchef Tanum/Strömstad
+46709311046