Kundrådgivare

Arbetsbeskrivning

Med 4 miljoner privatkunder och 300 000 företagskunder är Svensk bankverksamhet Swedbanks största affärsområde. Tillsammans med sparbankerna erbjuder vi kunderna många fysiska mötesplatser, ett dygnet runt-öppet kundcenter och bankens digitala kanaler.


Om jobbet Starka kontoret Blekinge ansvarar för att erbjuda kvalificerad rådgivning och service till ca 63000 privatkunder och ca 4500 företagskunder. Vi är ca 40 medarbetare och verksamheten bedrivs vid två kontor, Karlskrona och Ronnebykontor som i sin tur ingår i Blekinge starka kontor.
Som Kundrådgivare är du del av ett team som ansvarar för att möta alla privat – och företagskunder som besöker kontoret. Du genomför de affärer kunden har behov att få hjälp med. Du kan även slussa eller guida kunden till en annan roll/specialist. Som kundrådgivare ansvarar du inte för en specifik kundbas utan ger service och genomför affärer med de kunder som tar kontakt med kontoret.

Arbetsområden/ansvar:

Läsa av och hantera kundens totala behov, eventuellt guida kunden vidare när specialistkompetens behövs
Hantera självständigt privatärenden och genomför affärsavslut som inkluderar AML/KYC
Ger finansiell rådgivning till primärt privatkunder
Aktivt bidra till att kunderna känner till och kan/vill använda våra digitala lösningar


Kompetenser som krävs för att lyckas i rollen Vi söker dig som tycker om att ge en hög kvalitet i servicen till kunderna och har för ambition att överträffa kundens förväntningar. Du vill alltid göra det bästa för kunderna och är nyfiken att lära dig nya saker. Viktigt är att du är en person som är pedagogisk, social och utåtriktad och som skapar förtroende i kundmötet. Du tar egna initiativ, har ett starkt driv och en förutsättning för att lyckas i rollen hos oss är att du är en lagspelare som har lätt för att samarbeta med dina kollegor.
Formella krav i rollen är Swedsec licens, bolånelicens, FFL Liv och samt kreditbeviljningsrätt.

Du kanske tidigare har jobbat med Kundrådgivare på kontor
Kundrådgivare kundcenter
Kundstöd


Möjliga nästa karriärsteg Karriärvägarna inom Swedbank är många och intern rörlighet är något som uppmuntras för att bredda kompetens, personlig utveckling och bankens konkurrenskraft.
Varför jobba med mig/oss

Tillsammans med oss kommer du arbeta i en miljö som drivs av initiativ, ansvar och generositet där vi tillsammans firar framgångar, och lär oss av våra motgångar. Vidare erbjuder vi dig en arbetsmiljö som inspirerar till kreativa möten och affärer där vi vågar tänka nytt för att nå nya höjder och affärsmöjligheter.

Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.
Inte något för dig? – tipsa en kollega om jobbet!

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Fuhr Ohlsson

Matilda Lindahl

Chef: Josip Jakesevic + 46 45 558541

Finansförbundet: Camilla Adolfsson +46 45 5319551

SACO: Henrik Joelsson + 46 40 242508

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Swedbank Södra regionen Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Tillsvidare Tillsvidare
  • Publicerat: 26 december 2018

Besöksadress

Swedbank
None

Postadress

10534
Stockholm, 10534

Liknande jobb


22 april 2024