Kundserviceansvarig

Kundserviceansvarig

Arbetsbeskrivning

Brinner du för kundservice i världsklass? Vill du bli en del av ett dynamiskt och snabbväxande företag?
Zoovillage.com är ett svenskt e-handelsföretag. Vi har alltid varit online, då vi tidigt upptäckte att vi kunde erbjuda en shoppingupplevelse av varumärken dygnet runt och har gjort det ända sedan starten 1998. Visionen har alltid varit att erbjuda det bästa urvalet av klassiska och moderna kläder av hög kvalitet från internationella och nordiska varumärken. Vår e-handelsbutik riktar sig till män och kvinnor, killar och tjejer, i framförallt Norden. Sortimentet speglar sig av dagens aktuella mode och trender. Idag har vi ett handplockat urval av kläder, skor och accessoarer från över 150 olika varumärken.
Arbetslivet hos Zoovillage.com är socialt och stundtals mycket intensivt. För personer med drivkraft är det lärorikt, utvecklande och stimulerande. Som kundserviceansvarig hos oss får du en central roll i våra dagliga processer. Att tillsammans med kollegorna säkerställa att våra produkter, kommunikation och leveranser lever upp till kundernas förväntningar.
Vi söker dig som kundserviceinriktad, lyhörd och målinriktad. Inställningen ”vad kan jag hjälpa dig med?” ska genomsyra hela ditt arbete. Vi strävar efter att hela tiden förbättra servicenivån genom att aldrig sluta lära och se vårt arbete ur kundens ögon. Du är en avgörande del för kundens upplevelse hos oss.
Kraven på Kundserviceansvarig är höga. Vår Kundservice- och Reklamationsavdelning är oerhört viktig i vår verksamhet. I denna avdelning ligger en stor del av det dagliga arbetet och vikten av noggrannhet och kundservicen kan inte nog understrykas för vårt koncept.
Som Kundserviceansvarig har du en operativ och administrativ roll över vårt retur- och reklamationsområde. Att vara Kundserviceansvarig innebär att du är ansvarig för att rutinerna i avdelningarna säkerställs med en mängd små detaljer som ska fungera och förbättras hela tiden.
Vi ser att vår Kundserviceansvarige är med och utvecklar rollen till att bli effektivare och således säkerställer vår service. Exempelvis implementerar Zendesk, förbättrar interna processer, etc.
För att du och tjänsten skall fungera tillsammans bör du:
vara flexibel och ha förmåga att arbeta i en tempofylld miljö i ständig förändring
ha lätt att samarbeta på ett positivt och övertygande sätt
ha vana av att arbeta mot uppsatta mål och säkerhetsställa att uppgifter slutförs enligt tidsplan
ha vana av att fatta beslut och arbeta under tidspress
behärska engelska i tal och skrift
vara driven och vill åstadkomma resultat snabbt
vara analytisk, noggrann och har goda kommunikationsfärdigheter, både internt och externt
ha datorvana och grundläggande kännedom om Internet och e-post

En stor merit är om du har tidigare erfarenhet från e-handel, gärna i modebranschen och från större företag med vana att hantera stora volymer samt kunskaper inom branschen. Du tänker säljande i alla situationer och har en god hand i kontakten med andra människor samt vill arbeta i ett högt tempo.
Arbetsuppgifterna kommer att bestå av i första hand följande:
hantera kundärende via mejl (och chat)
fysisk hantering av kundreturer
fysisk hantering av reklamationer
kommunikation med leverantörer
utveckling av kundtjänstfunktionen

Vi ser att du har tidigare arbetserfarenhet av rollen.
Vi erbjuder idag endast kundservice över mejl till våra kunder, så det är viktigt för oss att du är van att arbeta framför dator, i olika system och skriver flytande på svenska och engelska. Vi säljer inom Norden, det vill säga Sverige, Finland, Danmark och Norge. Där varje land kan ha specifika kriterier rörande service, köpvillkor, hantering, etc.
Arbetstid: Vardagar 08-17
Tillträde: Enligt överenskommelse
Lön: Fast lön
Typ av anställning: Tillsvidare med provanställning
Passar du in på beskrivningen?
Skicka då in din ansökan redan idag! Vi kommer gå igenom ansökningarna löpande och hoppas tillsätta tjänsten så snart det går.
I din ansökan till oss är det viktigt att du skickar med ditt CV, personligt brev samt löneanspråk.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Zoovillage AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 februari 2021
  • Ansök senast: 8 mars 2021

Besöksadress

Rehnsgatan 5
None

Postadress

None
STOCKHOLM, 11357

Liknande jobb


Back office agent Fråga BAUHAUS- Heltid Säsong

Back office agent Fråga BAUHAUS- Heltid Säsong

19 april 2024