Kundservice/Assistance Coordinators

Kundservice/Assistance Coordinators

Arbetsbeskrivning

Meet a Student är en jobbplattform för studenter och juniora talanger.
För kunds räkning söker vi nu:
Vill du arbeta på en arbetsplats där du får hjälpa människor och samtidigt lära dig mycket om försäkringar? Då är detta tjänsten för dig!
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu flera nya medarbetare till SOS International AB där du kommer att arbeta som Assistance Coordinator. SOS International hjälper, i samarbete med en rad försäkringsbolag, nordiska resenärer över hela världen. De har en larmcentral som är öppen dygnet runt, året om som snabbt hjälper resenärer om olyckan skulle vara framme. Här får du möjligheten att utmanas och samtidigt göra något meningsfullt. I rollen så kommer du att via telefon få hjälpa människor som råkat ut för olika typer av försäkringsskador och assistera de med bra lösningar.
Arbetsuppgifter i tjänsten:
Vägleda kunder i behov
Beställa bärgning, hotell, resor m.m.
Administrations rörande kundärenden
Bedömning i kundärenden utefter de uppsatta samarbetsavtalen
Hantera fakturor
Kvalifikationer och egenskaper
För att vara framgångsrik i tjänsten så ser vi att man är väldigt kommunikativ, lugn och gillar att ge bra service. Du bör trivas i ett högt tempo och behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Vi söker dig som är stresstålig, Service-minded och självständig samt lösningsorienterad. Du bör även vara väldigt flexibel och anpassningsbar och möta varje kunds situation på ett professionellt sätt.

För att lyckas i rollen så ser vi att du:
Har god stress- och simultankapacitet
Är organiserad och ansvarstagande
Har god problemlösningsförmåga och samarbetsförmåga
Har god datorvana och är lättlärd
Har fyllt 18 år innan startdatum
Uppskattar att jobba på kontoret såväl som hemifrån

Erfarenhet av eller intresse för bilar eller försäkringar är ett plus såväl som övriga språkkunskaper är meriterande. Du kommer in i ett spännande, omväxlande och utmanande arbete där du har en viktig roll hos SOS International. Du kommer sitta tillsammans, trots distans, med kompetenta medarbetare i en varm och kamratlig atmosfär där samarbete, gemenskap och att ställa upp för varandra är en självklarhet. Tjänsten startar med en två veckor lång utbildning som varvas med teori, praktik och handledning så att du känner dig trygg med att börja din nya arbetsroll!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Meet a Group international AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 januari 2022
  • Ansök senast: 3 februari 2022

Liknande jobb


Back office agent Fråga BAUHAUS- Heltid Säsong

Back office agent Fråga BAUHAUS- Heltid Säsong

19 april 2024

Deltidsjobb inom kundservice

Deltidsjobb inom kundservice

15 april 2024

Kundservice

Kundservice

19 april 2024