Kundservicechef till vår KAM-organisation

Arbetsbeskrivning

Vi är ett framsynt energiföretag som satsar offensivt för att åstadkomma långsiktigt kloka energilösningar. Miljöfrågorna har länge varit i fokus hos oss och med vår breda kompetens och stabila grund satsar vi på att hjälpa våra kunder att i sin tur minska sin miljöpåverkan. Vårt arbete för ett hållbart Göteborgssamhälle innebär spännande utmaningar för våra medarbetare - vill du bli en av oss? Göteborg Energi är Västsveriges ledande aktör inom energi- och infrastrukturområdet. Vi satsar mycket på förnyelsebara energikällor för att åstadkomma ett hållbart Göteborgssamhälle. Koncernen är inne i en förändringsfas där en ökad kund- och marknadsorientering är av högsta prioritet.[[[ Försäljning[KAM är det affärsområde som arbetar med[koncernens nyckelkunder, det vill säga[de viktigaste och största kunderna, och hanterar samtliga produkter inom koncernen. Målet är att stärka Göteborg Energis position och konkurrenskraft samt öka lönsamheten.[ Till affärsområdet[söker vi en[avdelningschef för[Kundservice.[Du[är operativt ansvarig för kundservicefunktionen inom Göteborg Energi.[Du leder och utvecklar[verksamheten samt ser till att Göteborg Energis samtliga kunder får[bästa möjliga service och information. I kundservice ansvar ingår[callcenter med fastighetsjour samt[fakturering[och[försäljning, fördelade på två olika enheter. Du arbetar strategiskt och organiserat i nära samarbete med affärsområdets övriga avdelningschefer och ansvarar för att företagets mål och visioner uppfylls. Avdelningen[har ett nära samarbete med motsvarande funktion på DinEl.[Du har[personal- och resultatansvar. Dina kvalifikationer är högskoleutbildning eller erfarenhet och kompetens som bedöms likvärdig inom något av områdena teknik och ekonomi. Du är en duktig ledare med erfarenhet av ledarskap inom kundservice. Du har förmåga att motivera och utveckla dina medarbetare samt skapa lagkänsla och arbetsglädje. Du har en stark servicekänsla, ett utpräglat lönsamhetstänkande samt är resultatdriven och handlingskraftig som person. Du har förmågan att skapa goda kontakter både internt och externt.[Du är en kreativ och problemlösande person med uthållighet. Du har säljförmåga och en positiv inställning. Vi förutsätter att du är en god kommunikatör både skriftligt och muntligt. Vi arbetar för en jämn fördelning av kvinnor och män och ser gärna en spridning i etnisk och kulturell bakgrund[bland våra medarbetare. Vi är övertygade om att mångfald leder till utveckling. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Hans O Andersson, tf avdelningschef
031-62 63 04
Martin Sandin, avdelningschef
031-62 81 87
SACO Maria Andersson Iseppi, ordförande
031-626408
Vision Mona-Lisa Rhodin, ordförande
031-626999
Ingela Norén Olsson, enhetschef
031-626237, 0707-626237
Kenneth Nyberg, enhetschef
031-626176, 0722-095033
Bjarne Nordahl, enhetschef
031-626290, 0707-626290
Anders Bengtsson, enhetschef
031626558, 0761062664
Catharina Löfgren, enhetschef
031-626252
Ann-Marie Lindell, avdelningschef
031-62 64 16

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborg Energi
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 9 december 2010
  • Ansök senast: 27 december 2010

Besöksadress

Box 53
None

Postadress

Box 53
Göteborg, 40120

Liknande jobb


Category Manager

Category Manager

3 april 2024

Jula söker Category Manager 

14 februari 2024

Jula söker Category Manager 

9 februari 2024

Jula söker Category Manager 

14 februari 2024