Kundservicekoordinator till SGS Analytics

Kundservicekoordinator till SGS Analytics

Arbetsbeskrivning

Vill du tillhöra en arbetsplats som arbetar för att skydda allmänhetens hälsa och bidrar till ett långsiktigt hållbart samhälle? Har du en bakgrund inom naturområdet och vill ha en roll där du både får arbeta i nära dialog med kunder samtidigt som du ständigt utvecklas i dina kunskaper inom området? Då kan detta vara ditt nästa jobb! På kundserviceavdelningen på SGS i Umeå får du chansen att jobba i en administrativ- och serviceinriktad roll som präglas av stort ansvar. Läs mer och skicka din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu dig som trivs i kontakten med kunder och vill stötta upp kundserviceteamet på SGS! Då Linda som arbetat några år på kontoret i Umeå nu flyttar söderut söker vi nu dig som kan stötta teamet i Umeå. Du blir en del av ett team på ca 20 kollegor i Sverige som stöttar varandra i det dagliga arbetet, och du sitter tillsammans i Umeå med en kollega på heltid och en som hjälper er på deltid.

Du kommer att arbeta som konsult via Academic Work under första tiden, men tjänsten är långsiktig och du kommer på sikt att bli överrekryterad till SGS, under förutsättning att alla är nöjda med samarbetet. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som kundservicekoordinator kommer du arbeta med backoffice arbete på kundserviceavdelningen. Du kommer att arbeta mycket administrativt med komplicerade ärenden där du får ta stort ansvar för att lösa kundernas problem.

Inledningsvis kommer du att få introduktion där du skuggar kollegan som jobbar heltid och har jobbat många år i rollen. Stegvis kommer du att kunna lösa saker på egen hand och få fortsätta utvecklas i rollen.

Du kommer till exempel att:


* Hantera ärenden från kunder som kommer in på telefon och mail
* Hantera problemprov
* Stötta kunder i frågor om analyser
* Ta emot uppgifter från kunder som ska registreras i systemet


VI SÖKER DIG SOM
- Har utbildning inom naturvetenskap, minst på gymnasienivå samt gärna någon form av eftergymnasial utbildning inom området
- Har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift för att kunna hjälpa kunderna på bästa sätt. Du bör även behärska engelska.
- Goda datorkunskaper och vana av att arbeta i olika system

Vi ser det som meriterande om du har jobbat i någon form av serviceyrke tidigare så du har vana av att bemöta kunder.

Som person är du:


* Serviceinriktad
* Problemlösande
* Strukturerad


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Ersboda, Umeå.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och SGS önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om SGS genom att följa denna länk.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 juni 2022
  • Ansök senast: 25 juli 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Audi German Customer Service roles

Audi German Customer Service roles

2 februari 2024

18 april 2024