Kundservicemedarbetare

Kundservicemedarbetare

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare arbetat som kundservicemedarbetare och är redo för nästa steg i karriären? Trivs du i en serviceinriktad roll där du även arbetar administrativt? Då har vi på Adecco uppdraget för dig!

 Om tjänsten
Adecco söker en kundservice till ett företag i Uppsala. Detta är ett konsultuppdrag där du kommer att vara anställd av Adecco och arbeta som konsult hos företaget. För rätt person är det stor möjlighet att detta kommer att leda till en anställning hos kunden. Som kundservice kommer arbetsuppgifterna att vara varierande där arbetsuppgifterna handlar i huvudsak om att besvara kundfrågor, ge information om tjänster, produkter och leverans. Ytterligare arbetsuppgifter är att ta emot beställningar och hantera proverna till lab, hantera faktura och leveransfrågor, reklamationer och teknisk support. Administration förekommer i form av ärendehantering, återkoppling och rapportering både vidare internt och ut till kund.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Hantera processen från inkommande order till leverans.
- Samarbeta nära med laboratoriet som får proverna, utför analys och ser till att svar finns att leverera ut till kund.
- Ansvara för att veta var i det fysiska flödet prover befinner.
- Faktureringsproblem, produktproblem, servicefrågor och allmänna kundproblem.
- Uppdatera kundinformation och kontaktdetaljer i " kundservicedatabasen" för hantering av order, faktura samt registrerar kundsignal efter varje samtal.
- Ha nära dialog med sälj för gemensam plan och hantering av kunder.
- Arbeta med förbättringsåtgärder och ge kund möjlighet att ge återkoppling.
- Arbeta med marknad för att hålla sig uppdaterad om produktkunskap och bli informerad om eventuella ändringar i företagets policy.

Om dig
Vi söker dig med minst en gymnasieutbildning. En examen i ett näringslivsrelaterat område är meriterande. För att trivas i rollen som kundservice ska du ha ett eget driv och vara intresserad av försäljning. Du ska kunna förstå kundens problem och hitta lösningar tillsammans med sälj och andra funktioner. Du skall ha god datorvana, vara lyhörd samt ha flexibla, kvicktänkta och sociala kompetenser. Som person är du en problemlösare, kommunikatör, administratör och bra lyssnare. Du ska prioritera kunden först, ta ansvar och följa upp kund och utfall.

Viktigt för tjänsten:
- Vana att jobba i affärssystem, CRM och liknande kund och säljsupportsystem
- Har goda kunskaper i Office-paketet, speciellt Excel
- Gärna kunskap om kundens verksamhet, laboratorium
- Behärskar svenska och engelska i tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Aziza Mehho, aziza.mehho@adecco.se, 010-173 73 00
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Uppsala, Adecco, Kundservice, kundsupport

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 mars 2021
  • Ansök senast: 7 april 2021

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


25 april 2024

25 april 2024