Kundservicemedarbetare

Arbetsbeskrivning

Länstrafiken/kundcenter

Vi söker
Nu söker vi dig som har skinn på näsan, brinner för kundservice och eventuellt är lite nördig med en förkärlek till bussar och tåg.


Om tjänsten
Arbetsuppgifterna är många och varierande. Ibland är tempot högt och ibland är det lite lugnare, ingen dag är den andra lik. Du kommer bland annat att:

• Svara på frågor via telefon, personligt besök, brev och mail
• Hjälpa buss- och tågresenärer som drabbats av trafikstörning
• Hantera hittegods
• Sälja länstrafikens produkter
• Övervaka Resecentrum och bussplanen, samt boka bussgater
• Hantera trafikomledningar vid t ex vägarbeten för busstrafiken i hela länet
• Registrera och handlägga ansökningar om förseningsersättning
• Hantera anmälningar av gruppresor
• Trafikleda via kommunikationsradio och telefon
• Övervaka trafiken och rapportera störningar
• Informera via hemsidan vid trafikstörningar
• Besvara frågor och delvis support för Mina Sidor
• Samarbeta med gruppen vid övriga frågor och eventuella hinder

Krav och meriter
Vi tror att du som söker är väldigt social, har mycket skinn på näsan och är stresstålig. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, svenska är ett krav och vi ser gärna att du behärskar flera språk. Du behöver ha goda kunskaper i Office-programmen samt vara ganska tekniskt intresserad då vi jobbar i flera olika ärendehanterings- och trafikledningssystem. Lokalkännedom är inte ett krav men underlättar för dig då vi hanterar kollektivtrafiken i hela Jönköpings Län.
Erfarenhet från kundservice eller trafikledning är meriterande men det är inget krav. Du kommer att läras upp av oss och man jobbar aldrig ensam i början av sin anställning. Kassavana är ett plus.

Så här gör du om du är intresserad
Skicka din ansökan till info@jlt.se senast den 15/12.
Vid frågor och funderingar kontakta Johanna Karlsson, Teamledare, 010 241 55 61
Övriga frågor om tjänsten eller verksamheten besvaras av Anne Mårtensson, Marknadschef, 010 241 55 50

Facklig representant, Vision, Thomas Adelöf, 010-241 55 11

Välkommen med din ansökan.

Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Om kundcenter och trafikledning
Länstrafikens kundcenter och trafikledning ligger centralt i Jönköping. Verksamheten omfattar den allmänna kollektivtrafiken med buss och tåg där kundservice och information via brev, mail, telefonsamtal och personligt besök är den viktigaste delen. Kundcenter har också försäljning av resekort över disk. Trafikledning förekommer till viss del, oftast genom kontaker med de olika entreprenörerna, de många förarna och personalen ombord på våra fordon.
Vi har öppet alla dagar på året, från tidig morgon till sen kväll. Undantaget är försäljningen som endast är öppen måndag-fredag. Hos oss jobbar totalt åtta personer i varierande åldrar, samtliga jobbar på ett rullande schema.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Jönköpings län
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön. Kollektivavtal finns.
  • Tidsbegränsad, 100%, Tillträde 2017-02-01 till 2018-01-31 -
  • Publicerat: 22 november 2016

Besöksadress

Husargatan 4
None

Postadress

Husargatan 4
Jönköping, 55111

Liknande jobb


23 november 2020

23 november 2020

Norsktalende jobber i Stockholm

Norsktalende jobber i Stockholm

23 november 2020