Kundservicemedarbetare med näsa för diarieföring

Arbetsbeskrivning

Vill du bli den kundservicespindel som guidar våra kunder rätt i vårt vatten- och avloppsnät – och som dessutom kan arkivlagen på dina fem fingrar? Välkommen till en ny utmaning hos oss!

En del av något större
Vi är ett ungt och piggt bolag med strax över 100 medarbetare, som ser till att det kommunala vattnet och avloppet funkar på bästa sätt i Färgelanda, Munkedal, Sotenäs och Uddevalla.

Ett av samhällets allra viktigaste uppdrag, om du frågar oss.

Självgående problemlösare
Som en av våra två kundservicestjärnor är du den första som många av våra kunder möter i telefon, via mejl eller på plats hos oss – och din öppna och engagerade inställning är det första som märks. Med hög serviceanda trivs du bra med problemlösning och ger själv svar på många av de frågor som våra kunder ställer. Men du har givetvis hjälp av alla oss andra och du har lätt att samarbeta för att hjälpa våra kunder hela vägen.

Eftersom du gör en hel del administrativa uppgifter sitter även noggrannhet och ansvarstagande i ryggraden. Du trivs med rutiner – men backar inte för att göra dem lite bättre genom att organisera, utveckla och effektivisera.

Med uppdrag att diarieföra
Hos oss kommer du att ha ett särskilt uppdrag att ansvara för och utveckla struktur, rutiner och hantering av dokument samt sköta arkivering och diarieföring. Vi vill att du blir vårt arkiv- och diarieproffs, helt enkelt. Din kunskap och erfarenhet inom området och den lagstiftning som gäller för oss som kommunalt bolag är extra värdefull.

Kan du också bidra i vårt arbete med digitalisering och automatisering? Fantastiskt!

Vi – dina nya kollegor
Totalt är vi strax över 100 medarbetare som jobbar på olika håll och i din roll kommer du säkert lära känna de flesta av oss. Du sitter själv på huvudkontoret i Uddevalla med ca 35 kollegor (även om många jobbar hemifrån under rådande situation) och på din avdelning Kund & Kommunikation har du sex kollegor med olika arbetsuppgifter.

Vi söker dig som har:
- Relevant gymnasieutbildning
- Några års erfarenhet av kundservice
- Erfarenhet av diarieföring, arkivering och dokumenthantering
- God kunskap om regelverk kring hanteringen av allmänna handlingar, personuppgifter, sekretess och posthantering
- God datorvana, inklusive Officepaketet
- Lätt för att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
- B-körkort (manuell)

Det är meriterande om du kan
- Therefore, EDP Future eller annat kund-, ärende- eller dokumenthanteringssystem

Välkommen att ansöka!
Ansök via vårt ansökningsformulär. Du kan välja att ladda upp eget CV och personligt brev i ansökningsformuläret och behöver då bara svara på de obligatoriska frågorna.

 

 

Tack, men nej tack! Vi vill inte bli kontaktade av bemannings- och rekryterings­företag eller försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024

16 april 2024

16 april 2024