KUNDSERVICEMEDARBETARE MED TEKNISKT INTRESSE INOM FINANS

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter
Vår kund söker en Kundservicemedarbetare med ett tekniskt intresse. Som Kundservicemedarbetare arbetar du inom Support- och Service teamet inom det svenska området för kapitalmarknader, Abasec. Abasec är en mjukvarulösning för köp-och säljdelen av investeringsområdet, som hjälper hela kedjan i alla områden allt från säker överföring, administration, fond hantering, rapportering och private banking.
Som Kundservicemedarbetare supporterar och assisterar du kunder dagligen med tekniskt support, du hanterar ärenden brett och planerar själv ditt eget arbete. Du ansvarar för kommunikationen mot kunder för olika frågor samt intern uppföljning. Kundservicemedarbetarna spelar en viktig del i kvalitets och kundnöjdhetsarbetet samt är nyckeln mellan kundens affärer och Kapitalmarknadens produkter.
Det är viktigt att du har en god förståelse för finansmarknaden för att trivas i denna roll.


Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.

Kvalifikationer
- Du har erfarenhet av att arbeta med Kundservice/Kundsupport/Tekniskt kundtjänst
- Du har kunskap inom finansiella marknader och produkter
- Du har erfarenhet av hantering av finansiella tillgångar och har ett intresse av att växa inom området
- Du har erfarenhet av att ge affärskritisk service till kunder
- Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift
- Det är meriterande om du har kunskap inom ITIL processer
- Det är meriterande om du har kunskap i SQL och databaser
- Det är meriterande om du har kunskaper i finska språket


Personliga egenskaper
Som Kundservicemedarbetare har du en god kommunikativ- och samarbetsförmåga. Du har en positiv och lösningsorienterad attityd och ett eget driv att lyckas med det du tar dig an.

Lön
Lön, enligt överenskommelse.

Tillträde och ansökan
Heltid. Vår kund önskar start 2020-08-17 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2021-01-18 med möjlighet till överrekrytering efter det. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund.


Skicka in din ansökan i Word-format snarast, då intervjuer sker löpande.
Sökord: Tekniskt support, Kundsupport, Customer support, Financial markets, Finansmarknad, kundservice, Customer support specialist

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanne Widemar
0723990919
Malin Jagerholm
08 410 38 998
Erika Bjäråker
0703732446
Erika Bjäråker
0703-732446
Elise Engström
0768-688595
Emelie Johansson Ljuhs
0723-990920
Malin Jagerholm
0706-69 57 21
Malin Jagerholm
070 669 57 21
Catrin Fjellström
08-41038997
Malin Jagerholm

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JobBusters AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juni 2020
  • Ansök senast: 31 juli 2020

Besöksadress

Essinge Brogata 2, Stockholm
None

Postadress

Essinge Brogata 2
Stockholm, 11261

Liknande jobb


6 december 2022