Kundservicemedarbetare till Skandiabanken

Arbetsbeskrivning

Skandiabanken fortsätter att expandera och söker därför ytterligare medarbetare till deras nya, fräscha kontor mitt i city. Vi söker dig som har en vilja att ge service i världsklass!

OM TJÄNSTEN
Du kommer att ingå i ett team där engagemang, eget ansvar och laganda värdesätts högt - här är det en självklarhet att du är mån om din arbetsgrupp. På Skandiabanken har man roligt tillsammans och hjälper varandra samt delar med sig av sin energi till kollegorna.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som kundservicemedarbetare arbetar du med inkommande telefonsamtal och e-post från Skandiabankens kunder. Kontakten med kunderna innefattar att du ger professionell service samt informerar och säljer in Skandiabankens koncept. Ditt arbete är självständigt med kunden i fokus och i nära samarbete med dina kollegor. Du är därmed en viktig nyckelspelare genom att skapa mervärde för Skandiabankens kunder. Med hjälp av din naturliga förmåga att kommunicera kommer du bidra till att relationerna med de befintliga kunderna stärks.

VI SÖKER DIG SOM
Har gymnasieutbildning samt några års arbetslivserfarenhet. Du beskrivs av tidigare medarbetare som utåtriktad och en lyhörd teamplayer. Du brinner för kundfrågor, lägger stor vikt vid att ge god service och drivs av att finna den bästa lösningen för kunden. Liksom Skandiabankens befintliga personal besitter du ett engagemang och vill tillsammans med företaget arbeta för att Skandiabanken ska ha de mest nöjda kunderna!

Vi ser gärna att du:


* Har ett eget intresse för vardagsekonomi
* Är en van användare i Windowsmiljö samt har goda kunskaper inom Officepaketet och Internet
* Har goda kunskaper i svenska, både tal och skrift då tjänsten innefattar mycket kommunikation, både muntlig och skriftlig


Det är meriterande om du har erfarenhet av kundservicearbete, gärna via telefon och e-post.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på lin01@academicwork.se under kontorstid. Ange gärna annonsid i ditt mail.

START: 19 September

OMFATTNING: Heltid, tillsvidare

UPPSKATTAD ARBETSTID: Kontorstider

PLATS: Linköping

KONTAKT: Rickard Jonsson

SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Skandiabankens kundservice i Linköping ansvarar för att ge professionell service åt bankens kunder via inkommande telefonsamtal, chatt och e-post. Verksamheten i Linköping har successivt byggts upp sedan starten år 2000 och omfattar idag cirka 160 medarbetare, varav ca 50 är studenter som arbetar deltid i resurspoolen. Fokus har varit att skapa en modern och konkurrenskraftig kundservice med inriktning på att sälja in Skandiabankens produkter och tjänster, vilket har resulterat i att företaget de senaste åren har blivit utsedda till Sveriges bästa kundservice vid ett flertal tillfällen. Läs gärna mer på www.skandiabanken.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid Dagtid
  • Publicerat: 9 augusti 2016

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


27 oktober 2020