OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Befattningsbeskrivning kundsupport
Ansvars- och arbetsområde:
- Kundsupport inom Industriprofil
- Vara länken mellan våra kunder och företaget i det dagliga arbetet
- Ansvarar för att väl känna till och att arbeta i överensstämmelse med företagets affärsidé, policyn, mål och verksamhetssystem
- Ansvarar för att fastställda rutiner och instruktioner inom eget ansvarsområde efterlevs.
- Ansvarar för att genom sitt agerande vara ett föredöme på sin avdelning
Arbetsuppgifter:
- Ta hand om inkommande ordrar, orderregistrering, lämna ordererkännande, lämna information om leveransförsening tillsammans med ny leveranstid
- Leveransbevaka A-kunder
- Ta hand om inkommande avvikelseärenden/reklamationer inkl krediteringar
- Initiera ändringsmeddelande vid önskemål från kund
- Handha förfrågningar från kund
- Skriva offerter efter överenskommelse med ansvarig säljare
- Prissätta C-D kunder efter överenskomna mallar
- Ansvara för att prisökningar införs i affärssystem
- Ansvara för att informationsbrev skickas till kunder efter beslut från ledningsgrupp
- Samarbete med kundsupport på våra utländska systerbolag
- Genomföra/utvärdera den årliga kundtillfredsställelsemätningen
- Efter erhållen produktutbildning kunna hjälpa kunder med rådgivning vid val av gummilister
- Delta i avbyte i telefonväxeln/receptionen
Profil:
Kunskaper
- Movex
- Engelska
- Ev tyska
- Datavana
- Gärna serviceutbildad
Egenskaper
- Serviceminded
- Flexibel
- Kundorienterad
- Ta egna initiativ
- Positiv och engagerad