Kundtjänstansvarig till Sparrow Aviation

Arbetsbeskrivning

Kundtjänstansvarig
Har du erfarenhet från resebranschen? Gillar du att ha personalansvar och vill ha ett brett samt ansvarsfullt arbete? Då skulle du kunna passa utmärkt på Sparrow Aviation!

Sparrow Aviation är ett ungt och innovativt företag med stora expansionsplaner med målet att etablera sig som en ledande aktör inom den svenska flygmarknaden. I grunden för vår satsning finns en liten, välfinansierad och kompetent organisation med kontor i centrala Stockholm. Vår Operationsansvarig går nu vidare till nya utmaningar inom företaget och vi söker därför en ny engagerad medarbetare.

Tjänsten som kundtjänstansvarig innefattar huvudsakligen arbete i företagets kundtjänst men även operations. Du kommer ta emot inkommande samtal/mejl och vara behjälplig vid bokningar, ombokningar samt besvara frågor från våra kunder, resebyråer och flygplatser. Rätt kandidat ska kunna ta snabba beslut och vara ansvarstagande då oförutsedda trafikstörningar kan uppkomma. Detta innebär ett operativt arbete då man på egen hand ska kunna lösa uppkomna problem och du kommer även att arbeta med och nära din kollega som ansvarar för operations. Dessa två tjänster kommer att täcka upp för varandra vid semestrar och sjukdom.

Du kommer att ansvara för den dagliga driften i kundtjänst samt vara ansvarig för kundtjänstpersonalen som för närvarande består av tre personer. Personalansvaret innebär till exempel schemaläggning, tidsrapportering, semestrar, utvecklingssamtal, rekrytering och utbildning av ny personal.

Utöver detta kommer du även komma att vara behjälplig med diverse administrativa uppgifter och vara länken till vår tekniska support. Då vi är ett litet företag som växer så är det viktigt att man är en driven och problemlösande person som vill växa med företaget.

Kvalifikationer
Du har förmågan att snabbt se en helhet för att kunna tolka verksamhetens behov för att därefter kunna översätta dessa till strategier och lösningar på ett ansvarsfullt sätt. Viktigt är också att du är van vid att jobba i olika bokningssystem och har lätt för att lära dig nya. Teknisk kunskap och intresse är meriterande.

Du sätter samarbete och service högt och är riktigt bra på att skapa goda relationer. Självklart kommunicerar du budskap och information på ett enkelt och tydligt sätt i skrift och tal både på svenska och på engelska. Som person är du en stark beslutsfattare, noggrann, serviceinriktad, pedagogisk och uppskattar att kontinuerligt stå inför nya utmaningar. Du stimuleras av att lösa problem och att arbeta i ett högt tempo. Självklart är du självgående, prestigelös och har kapacitet att prioritera och att kontinuerligt driva utveckling och förbättring i ditt dagliga arbete.

Vi värderar personlighet högt, dock är följande bakgrund ett krav:

• Gymnasieutbildning
• Erfarenhet av personalansvar (gärna kunnig inom PA/HR)
• Erfarenhet från kundtjänstarbete
• Erfarenhet av administrativa uppgifter
• Erfarenhet som chef/ansvarig inom rese- och/eller flygbranschen
• Erfarenhet av Amadeus
Det ingår beredskap i tjänsten varannan vecka och det innebär att man är nåbar per telefon även utanför kontorets öppettider. Tjänsten är lagd med två veckors rullande schema med arbetstider 06.30-15.30 och 10.00-19.00. Vi tillämpar sex månaders provanställning.

Uppdragsgivare: Sparrow Aviation

Ort: Stockholm

Sista ansökningsdag: urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan så snart du kan.

För information: kontakta rekryteringskonsult Gunnar Stenvall, e-post gunnar.stenvall@proffice.se telefon 072 557 64 90

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Proffice Sverige AB -
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 6 augusti 2015

Liknande jobb


2 mars 2024

7 mars 2023