Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Meet a Student är en jobbplattform för studenter och juniora talanger.
För kunds räkning söker vi nu:
Customer Service Representative
Vill du arbeta i en serviceinriktad och administrativ roll tillsammans med ett engagerat team? Gillar du högt tempo där du är en nyckelspelare i teamet? Vill du arbeta i ett snabbväxande bolag som ligger i framkant inom betallösningar? Då är denna tjänst rätt för dig! Vi förbereder oss för kommersiell utrullning och behöver därför stärka upp teamet med en kundtjänstmedarbetare. Välkommen in med din ansökan redan idag!
Kunder är vår viktigaste tillgång och vi siktar på att nå många på kort tid efter lansering så det är centralt att vi kan erbjuda bästa möjliga upplevelse i vår kundsupport.
Om Surfboard Payments
Surfboard Payments är en agil organisation som levererar mjukvarubaserade betallösningar för fysiska butiker och handlare utan fast försäljningsställe. Bolaget planerar att lansera en mobilapplikation för den svenska marknaden inom kort och behöver därför stärka upp teamet med en medarbetare fokuserad på kundservice. Du kommer att bli en del av ett litet team med högt i tak och goda möjligheter att bidra med egna initiativ.
Om rollen
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av följande:
Hantera inkommande frågor och ärenden till vår kundtjänst
Vid behov genomföra utgående samtal eller förfrågningar till kunder
Masterdata, skapa och underhålla kundmasterdata i Bolagets interna system
Proaktivt analysera och följa upp kunddata, bl.a. för att ge input till vidareutveckling av vårt hjälpcenter.
Bidra till att få våra kunder att fungera som ambassadörer åt bolaget
Kontinuerligt komma med idéer för att utveckla och effektivisera processer för vår kundtjänst

Tjänsten är på heltid och belägen i centrala Stockholm där du kommer ingå i Surfboard Payments Operationsteam och rapportera till bolagets COO. Det finns viss möjlighet till distansarbete i överenskommelse med närmaste chef. Planerat startdatum är snarast möjligt och gärna senast under augusti månad.
Vem söker vi?
Du är utåtriktad, social och ska gilla att hantera många kontaktpunkter både internt och externt. Du har förmågan att vara ödmjuk och lyssnar in kundens behov. Du behöver vara en lösningsorienterad person med en positiv inställning som ser lösningar istället för problem. Vidare vill vi att du är noggrann och gillar att ta egna initiativ. Det är en klar fördel om du tidigare arbetat med kundservice.
Du har också vana av och gillar att jobba i någon form av affärssystem. Surfboard Payments använder Zendesk så erfarenhet av att jobba i detta system är meriterande men inte ett krav.
Du bör även ha god analytisk förmåga och gilla att ibland få tänka till lite extra för att hitta en bra lösning eller för att fullt ut förstå olika sammanhang.
Övriga kunskaper och erfarenheter
Flytande svenska och engelska i tal och skrift
God administrativ förmåga
Stresstålig
Förmåga att hantera komplexa samband och processer
God datorvana
Kunskaper i övriga nordiska- och/eller europeiska språk är meriterande
Erfarenhet av B2B- och/eller betaltjänstbolag är meriterande

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Meet a Group international AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 maj 2022
  • Ansök senast: 22 juni 2022

Liknande jobb


24 april 2024

Kundservice i Uppsala

Kundservice i Uppsala

24 april 2024