Kundtjänstmedarbetare med intresse för IT!

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av telefonsupport inom IT och är sugen på en roll som kundtjänstmedarbetare i 1:a linjen? Är du en person som trivs att prata i telefon och sprider glädje omkring dig?
Passa då på att söka denna tjänst!

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att jobba som kundtjänstmedarbetare i 1:a linjen.

Du kommer att agera support till vår kunds användare. Ärendena inkommer främst via telefon men kan även anmälas via epost, fax och webbgränssnitt. När du sitter i vår kunds servicedesk hanterar du bland annat ärenden som gäller datakommunikation, serverdrift, distansåtkomst, arbetsplatsutrustning, skrivare, telefoni och mobiltelefoner. Ärendena berör frågor, beställningar och felsökningar inom ovan nämnda områden.

Du löser ärendena enligt beskrivna rutiner som finns hos vår kund.

En stor del av ditt arbete handlar om att dokumentera ärendena i deras ärendehanteringssystem – detta för att en annan person ska kunna ta över ärendet eller komplettera med ytterligare information.

Tjänsten är en visstidsanställning fr.o.m. mars till november! (Med chans till förlängning)


Om företaget

Vår kund arbetar med att stödja och utveckla sina kunders verksamhet genom att kombinera kunskap om informationsteknologi och kunskap om kommunal verksamhet.
De är ca 85 anställda och levererar IT-tjänster till en rad olika verksamheter med olika typer av IT-behov.
Kundservice som ger IT-support till ca 10000 användare består av 12 personer. Kundservice hanterar användarnas frågor, felanmälningar och vissa beställningar och nu behöver vi förstärka i vår telefonsupport.


Din profil

Du har goda IT kunskaper vad gäller ovan nämnda områden.

Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av telefonsupport inom IT och god kunskap när det gäller att dokumentera i ett ärendehanteringssystem.

Meriterande är om du har kunskaper inom ITIL.

Du behärskar svenska väl i tal och skrift

Som person är du serviceinriktad och trivs med kundkontakt. Du har förmågan att anpassa dig till kundens kunskapsnivå och att på ett lugnt och tydligt sätt guida användaren för att lösa ärendet på bästa möjliga sätt. Du är företagets ansikte utåt så det är otroligt viktigt att du i varje ärende håller en hög servicenivå!!!


Om oss

Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden AB och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.

Villkor

Tillträde i november. Projektanställning November-mars med stor chans till förlängning!
Arbetstider: 08.00-17.00
Omfattning: Heltid



Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 24 november 2016

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


1 december 2020