Kundtjänstmedarbetare / Resesäljare

Arbetsbeskrivning

Vilka vi är

Etraveli Group erbjuder ett brett utbud av flygbiljetter, hotellboende och reserelaterade tjänster och uppvisar stark lönsamhetstillväxt. Etraveli Group grundades år 2000 och var ett av de första företagen att erbjuda onlinebokning av flygbiljetter. På den tiden skickade vi dem via vanlig post vilket idag skulle vara mycket svårt eftersom vi servar nästan 15 miljoner kunder per år.

Vi är den ledande onlineresebyrån i Norden, den snabbast växande i Europa och vår närvaro online spänner över 72 länder i 6 kontinenter genom varumärken som Gotogate, Supersaver och Mytrip. Vi driver även Sveriges ledande prisjämförelsesajt för flygresor, Flygresor.se, med lokala versioner i många länder.

Vi är ett globalt företag med kontor i Sverige, Grekland, Kanada och Indien med över 1000 anställda.

Vad du kommer göra

På Frontline har vi direktkontakt med våra kunder varje dag via telefon, mejl och sociala medier. Vi tar hand om alla ärenden som rör våra kunders bokningar. Det kan handla om avbokningar, ombokningar, bagagefrågor, namnändringar och försäljning av våra produkter. Ditt jobb är alltså väldigt viktigt, då det påverkar hur våra kunder uppfattar oss som företag och varumärke. Idag är vi cirka 70 personer fördelade på 5 team som jobbar på Frontline i Uppsala.

Eftersom vi växer som bolag och resebranschen är i ständig förändring har du möjlighet att utvecklas och lära dig nya saker hela tiden. När du kommer till oss möts du av både skratt och kollegor som tar sitt jobb på största allvar. Vi är helt enkelt ett stort team, på ett stort globalt företag med ambition att bli störst i Europa!

Dina arbetsuppgifter

- Hjälpa våra kunder med deras bokningar i våra olika bokningssystem
- Besvara våra kunders frågor via telefon, mail och sociala medier
- Jobba med merförsäljning av våra produkter i olika kanaler


Vem är du

Vi söker dig som är positiv, initiativtagande och trygg i dig själv. Du är van vid kundbemötande och tycker det är viktigt att kunden får bra service. Viktigt för dig som söker denna tjänst är att du har en god datavana och är tekniskt lagd då du kommer arbeta med ett antal olika system i ditt dagliga arbete. Vi söker dig som gillar att arbeta mot uppsatta mål och som drivs av försäljning.

Din profil

Vi söker dig med:

- Erfarenhet av tidigare arbete med service och kundbemötande
- Goda kunskaper i svenska och engelska


Meriterande:

- Relevant resesäljarutbildning eller motsvarande
- Erfarenhet av kundservice via telefon
- Erfarenhet av försäljning
- Kunskaper i Sabre och/eller Amadeus
- Goda kunskaper i norska, danska eller finska


Förmåner

Förutom att du kommer jobba med ett fantastiskt gäng, får du bra förmåner som anställd hos oss. Högt friskvårdsbidrag och uppdukad frukostbuffé varje morgon. Vi har även bra försäkringar och pension, där du får personlig rådgivning.

Du har flexibla arbetstider, jobbar alltid dagtid och kan släppa jobbet på kvällar och helger.

Vi sitter på ljusa, stora våningar mitt i centrala Uppsala med en fantastisk takterrass! Du kan promenera till centralstationen på fem minuter och tar dig till T-centralen i Stockholm på 30 minuter.

Start

Anställningen startar 30 mars 2020 och under dina första veckor följer du en utbildningsplan och har en handledare som hjälper dig att komma in i jobbet på bästa sätt

Har du frågor om tjänsten? Kontakta raisa.soderberg@etraveligroup.com (mailto:marielle.hallberg@etraveligroup.com).

Kontaktpersoner på detta företaget

Marielle Hallberg

Niklas Johansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Etraveli Group
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 februari 2020
  • Ansök senast: 8 augusti 2020

Besöksadress

Drottninggatan 78, Stockholm
None

Postadress

Drottninggatan 78
Stockholm, 11136

Liknande jobb


30 september 2020