OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet inom kundtjänst och trivs i en roll med kundkontakt? Då är det dig vi letar efter för rollen som kundtjänstmedarbetare!
Vår kund är en av Europas ledande leverantörer inom tillbehör till konsumentelektronik och har över 30 års erfarenhet. De har 10 egna varumärken och distribuerar ytterligare omkring 300 varumärken. Bolaget har mer än 350 anställda som är spridda på huvudkontoret i Holland samt lokala kontor i 15 länder. De erbjuder prisvärda produkter, en väl fungerade logistik och ett innovativt sortiment. Till vår kund söker vi nu en person till deras Front Office-enhet där du kommer att arbeta som kundtjänstmedarbetare i ett team bestående av 3 medarbetare som arbetar mot den danska, norska, svenska och finska marknaden. För denna tjänst arbetar du som huvudansvarig för inkommande ärenden mot den svenska marknaden.
Rollen som kundtjänstmedarbetare är bred och dina vardagliga arbetsuppgifter är bland annat:
- Inkommande samtal och mail från företagets kunder
- Utgående samtal, ny- och merförsäljning av specialerbjudande till företagskunder
- Inkommande frågor om produktsortimentet, orderhantering och fakturafrågor
- Säljsupport till AM/ KAM
I rollen får du möjlighet att vara med och bygga upp samt påverka arbetsgruppen och arbetsuppgifterna. Inom gruppen har ni ett tätt samarbete och daglig kontakt med Account Managers och Key Account Managers inom företaget. I tjänsten rapporterar du som kundtjänstmedarbetare till Territory Sales Manager i Finland.
Tjänsten är ett konsultuppdrag via StudentConsulting som inleds med en provanställning om 6 månader med chans till förlängning. Vår kund har kontor i Kista och tjänsten beräknas starta omgående så snart vi har hittat rätt person. För denna tjänst gäller vanliga kontorstider på vardagar mellan klockan 08.00-16.30. Tjänsten inleds med introduktion så att du som söker har rätt förutsättningar från start.
Din profil
Vi söker dig som har minst en gymnasialutbildning och har tidigare erfarenhet av en liknande roll, exempelvis inom säljsupport, kundservice eller telefonförsäljning. Det är starkt meriterande om du har hanterat både inkommande och utgående samtal och har erfarenhet av B2B försäljning. För att vara aktuell för tjänsten behöver du vara flytande i svenska och engelska, såväl i tal som skrift. Besitter du kunskaper i annat nordisktalande språk är detta meriterande för tjänsten. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som trivs i en roll med mycket kundkontakt över telefon. Du är serviceinriktad, orädd och trivs att arbeta i en säljande roll. Vi ser att du goda datorkunskaper och erfarenhet av att arbeta i Officepaketet. Vi letar efter dig som vill arbeta i en miljö med högt tempo.
Passar beskrivningen in på dig? Sök tjänsten redan idag då urval sker löpande.
Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Isabelle Karlsson
+46101224623
Emilia Johansson
+46101224597
Fredrik Åberg
+46101224864
Eleonor Åkerlund
+46101224638
Kristoffer Göthberg
+46101224670
Elin Wiberg Lif
+46101224569
Ida Holmer
+46101224433
Joel Rydström
+46101224243
Joanna Melander
+46101224629
Pontus Geijer
+46101224584