Kundtjänstmedarbetare till Sergel i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Creating opportunities for people and businesses
Vi är uppstickaren som utmanar kredithanteringsbranschen! Våra människor gör oss till de vi är. Sättet vi levererar våra tjänster på är lika viktigt som tjänsterna i sig. På Sergel bryr vi oss om varandra och stärker individer genom goda insikter, omtanke och stort engagemang. Tillsammans jobbar vi med ett tydligt ägandeskap & delat ansvar som genererar långsiktiga & lojala affärsrelationer. Vi jobbar alltid för att hitta nya affärsmöjligheter, utmana marknaden och därmed bli än mer konkurrenskraftiga. Vi vill ständigt vårda en kultur där våra medarbetare utvecklas tillsammans med företaget och har roligt med sina kollegor på vägen.

Har du erfarenhet av kundtjänst, administration eller liknande och vill ta dig an en av branschens mest spännande roller? Nu finns en öppning som Debt Collection Agent hos oss inom Sergel Kredittjänster, marknadens främsta utmanare inom kredithantering
För att lyckas i rollen hos oss så ser vi att du kommer in med en positiv energi, stark känsla för service och ett stort lösningsfokus. För att trivas i rollen så motiveras du av ett arbete där det finns tydliga uppsatta mål och resultat samt är van vid att arbeta effektivt där du alltid strävar efter att göra ditt bästa.
Om tjänsten
I rollen som Debt Collection Agent har du den viktiga uppgiften att hjälpa människor att bli skuldfria. Det innebär att du kommunicerar med kunder som av olika anledningar inte betalat sina räkningar där du får möjlighet att göra stor skillnad och hitta lösningar för att uppnå betalningar. Du kommer till största del arbeta med telefonen som ditt närmsta verktyg. 
Sergel arbetar löpande med utbildning och kompetensutveckling. Affärsområdets verksamhetsmål är uppdelade i effektivitet, bemötande, lösningsgrad och tillgänglighet som kontinuerligt följs upp på både team- och individnivå. Ditt arbete följs upp i syfte att ständigt utveckla dig i rollen och du kommer själv ha möjlighet att följa din statistik löpande. 

Vidare kommer du:
På ett personligt och effektivt sätt hantera inkommande inkassoärenden via telefon och våra affärssystem
Administrera inkassoärenden
Med ett starkt problemlösnings- och servicefokus komma fram till rätt betalningslösning tillsammans med kunden
Agera rådgivare inom inkasso och upprätta avbetalningsplaner och anstånd
Rollen kräver detaljkunskaper inom inkassoprocessen, anställningen inleds därför med en fyra veckors utbildning som sker på plats för att göra dig redo inför start. Det här blir även ett tillfälle för dig att träffa lära känna dina nya kollegor.

Vem söker vi?
Vi söker dig som är en problemlösare ut i fingerspetsarna samt har ett tydligt mål och resultatfokus. För att lyckas i rollen ser vi att du är snabblärd, trivs med telefonen som ditt närmaste verktyg och har en mycket god kommunikativ förmåga. Vidare ser vi att du har modet att ta egna initiativ och komma med idéer för effektivisering i ditt dagliga arbete.
Du ska ha lätt för att samarbeta med ditt team, vara lyhörd för din omgivning och ha en vilja att utvecklas tillsammans med företaget. Vi ser också att du har en positiv inställning till förändring och utveckling samt har förmågan att hantera olika typer ärenden. Med en hög arbetsmoral ser vi att du tar dig an rollen på ett professionellt och ansvarsfullt sätt.
Must have
God system- och datorvana
Erfarenhet av att arbeta administrativt
Gymnasieexamen
Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska
Nice to have
Meriterande med erfarenhet inom inkassobranschen

Övrigt
Du kommer att bli schemalagt 6 veckor i taget. Vanligaste arbetstiderna som du kommer att arbeta är 07.55-16.40 och 08.30-17.15. Tidigare och senare pass kan även förekomma. 

Tjänsten är en heltid 100%tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Utbildningen/introduktionen startar 3 oktoberoch därför är det mycket viktigt att du är tillgänglig att börja detta datum.

Ansökan
Känner du igen dig i ovan?   
Ansökan sker genom att du klickar på ”Sök tjänsten”, tveka inte att ansöka redan idag då vi intervjuar löpande under processens gång. Med anledning av GDPR hanterar vi inga ansökningar via mejl. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta rekryterare
Sofia Evelönn via mejl: sofia.evelonn@sergel.com
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sergel Kredittjänster
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 augusti 2022
  • Ansök senast: 4 september 2022

Liknande jobb


Inkassohandläggare

Inkassohandläggare

16 april 2024

15 april 2024