Kvalitetsstrateg till Socialförvaltningen

Kvalitetsstrateg till Socialförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Lomma kommun erbjuder en attraktiv och trygg livsmiljö mitt i Öresundsregionen. Här vill människor leva, verka och utvecklas. Vi värnar om invånarna, miljön och havet. Lomma kommun står för utveckling och hög kvalitet.


I Lomma kommun arbetar vi med en värdegrund som utgår från orden öppenhet, respekt och ansvar. Vår värdegrund ger uttryck för ett synsätt som guidar våra medarbetare i vardagen. Engagerade medarbetare driver utvecklingen framåt och gör Lomma kommun till en arbetsgivare som stimulerar glädje och engagemang. Välkommen att arbeta tillsammans med oss!

Avdelningen för Individ- och familjeomsorg är en del av Socialförvaltningen i Lomma kommun och vårt arbete riktar sig mot vuxna, familjer samt barn och unga. Vi som arbetar på avdelningen erbjuder stöd, råd, bistånd och behandlingsinsatser inom områden som till exempel ekonomi, missbruk och psykisk ohälsa. Vi ger olika former av stödinsatser efter individers och familjers behov, med särskilt ansvar för att barn och ungdomar växer upp under gynnsamma förhållanden. Avdelningen ansvarar också för kommunens flyktingmottagande och etableringsinsatser. Vår vision är att vi, liksom övriga avdelningar inom Socialförvaltningen, ska ta klivet mot att bli Sveriges bästa socialtjänst under 2021. Det gör vi genom att vara innovativa, modiga och digitala och samskapa stöd och service ihop med dem vi är till för.
Nu söker vi dig, kvalitetstrateg, som vill vara med och leda och samordna vår kvalitetsresa dit.


ARBETSUPPGIFTER
I rollen som kvalitetsstrateg arbetar du med det systematiska kvalitetsarbetet inom individ- och familjeomsorgen. Du kommer att vara den på avdelningen som tar fram, upprätthåller och utvecklar nya rutiner för våra kvalitetsledningsprocesser och intern kontrollarbete på ett sätt som väver samman politikens målsättningar, kvalitet och våra resurser. Det innebär till exempel metodutveckling, uppföljning, genomförandet av brukarundersökningar och insamling av underlag till nationella kvalitetsmätningar där du som kvalitetstrateg förväntas bidra med analys av resultat och komma med förslag till förbättringsåtgärder. Rollen som kvalitetstrateg innefattar även ansvar för att säkerställa att de lagar och föreskrifter som styr vårt arbete får en central roll i såväl introduktionsprocessen som i det dagliga arbetet.
Arbetsuppgifterna i rollen som kvalitetsledare styrs mycket av behovet inom hela avdelningen och präglas av en hög grad av samverkan med avdelningschef och enhetschefer för att utveckla verksamheten. Uppgifterna kan exempelvis vara allt från stöd i implementering och upprätthållande av arbetssätt och metoder till att ta fram en handlingsplan för att åtgärda brister som uppmärksammats efter en inventering. Då avdelningen inte haft en egen kvalitetstrateg tidigare kommer du att vara delaktig i utformandet av rollen. Du är direkt underställd avdelningschefen och har en självklar plats i avdelningens ledningsgrupp. Du kommer att ha samverkan med övriga kvalitetsstrateger i förvaltningen.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som, för uppdraget, har relevant högskoleutbildning samt erfarenhet från arbete i politiskt styrd verksamhet. Du ska ha god kännedom om rättstillämpning utifrån de lagar som styr vårt arbete. Det är en fördel om du har vana av att driva projekt och har erfarenhet av att arbeta med kvalitetsutveckling ur ett verksamhetsövergripande perspektiv. Det är meriterande om du är LEAN-utbildad, har en utbildning i projektledning och har arbetat med flera delar inom individ- och familjeomsorg.

Som person är du resultatorienterad och du drivs av en vilja att utveckla och leda processer liksom av att utveckla arbetssätt och metoder. Du är en utpräglad lagspelare som gärna driver projekt i team. För att verka och trivas i rollen som kvalitetstrateg hos oss behöver du ha en mycket god analytisk förmåga, kunna se saker ur olika perspektiv och kunna formulera dig så att du får avdelningen med dig.
Tillsammans med dig vill vi bygga en organisation där vi är prestigelösa, glada och utvecklingsorienterade, vi är intresserade av en kunskapsbaserad och brukarorienterad dialog. Du kan semesterväxla och du får friskvårdsbidrag. Att kombinera arbete med föräldraskap är en självklarhet för oss. Vi ser fram emot din ansökan!


ÖVRIGT
Intervjuer kommer att hållas den 20/8 under förmiddagen samt den 25/8 under eftermiddagen.

Utdrag ur belastningsregister kommer att begäras vid anställning. Kuvertet ska vara oöppnat vid överlämnandet.

Lomma kommun arbetar för lika rättigheter och möjligheter som motverkar diskriminering. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. I Lomma kommun är alla lika unika!

I Lomma kommun har vi valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra försäljare av rekryteringstjänster.

Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Djurfeldt
040-641 1223
Britt-Marie Pettersson
040-641 1240
Felicia Mellgren
040-641 1231
Britt-Marie Pettersson

Nås via Kontaktcenter
040-641 1000
Enhetschef Felicia Mellgren
040-641 1231
Områdeschef Marie-Louise Erlandsson
040-641 1673
Kristina Premberg
040-641 1674
Områdeschef Pontus Liljenberg
040-641 1852
LSR Jenny Renglin
040-641 1299

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lomma kommun, Socialförvaltning
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 juli 2020
  • Ansök senast: 16 augusti 2020

Besöksadress

Hamngatan 3 Lomma
None

Postadress

Lomma Kommun
Lomma, 23481

Liknande jobb


15 mars 2024