Kvalitetsutvecklare

Arbetsbeskrivning

Vi har bestämt oss! Vi ska bli en kommun i framkant – och har allt som krävs för att lyckas. Korta beslutsvägar, stabil ekonomi, samarbete över verksamhetsgränser och viljan att våga mer. Våra höga ambitioner ger dig med eget driv möjligheter att växa och skapa positiv förändring för medborgarna. Som medarbetare i Ekerö kommun får du en värdefull roll i vår unika övärld – och vi ser fram emot din ansökan.


SOCIALFÖRVALTNINGEN ansvarar för kommunens äldreomsorg, insatser till personer med funktionsnedsättning och individ- och familjeomsorg. Förvaltningen består av en stab samt tre verksamhetsområden som svarar för myndighetsutövning, beställning av verksamhet och verksamhet i egen regi. I förvaltningen arbetar ca 500 medarbetare.


Länk till Ekerö kommuns hemsida

Arbetsbeskrivning
Vi tror på dig och din förmåga – därför ger vi dig stort utrymme i din roll. Många som jobbar hos oss uppskattar förtroendet och ansvaret de får i vår kommun, eftersom det bidrar till mycket lärande och utveckling i vardagen. För att lyckas är du trygg i dig själv, ditt yrke och har förmågan att både ta för dig – och sätta gränser.

Vi söker nu en kvalitetsutvecklare till socialförvaltningens stab!

Som kvalitetsutvecklare hos socialförvaltningens stab får du en bred tjänst där du är navet i socialförvaltningens kvalitets- och utvecklingsarbete. Du är en strategisk resurs för ledning, styrning och uppföljning i en förvaltning som håller kvalitets- och utvecklingsfrågorna högt på agendan. I ditt uppdrag arbetar du nära förvaltningens chefer och kollegor, inom såväl myndighet som egen regi men har också ett nära samarbete med avtalade utförare. Rollen är utvecklande och varierad, och du arbetar självständigt och får egna ansvarsområden varför det är av stor vikt att du är handlingskraftig, effektiv och strukturerad. Vi erbjuder ett uppdrag med utvecklande och omväxlande arbetsuppgifter där du har möjlighet att göra skillnad!

I uppdraget som kvalitetsutvecklare ingår bl a att;


• fortsätta utveckla det systematiska kvalitetsarbetet och ledningssystemet för systematiskt kvalitetsarbete - vi arbetar i Stratsys
• utarbeta och förbättra processer och rutiner
• genomföra utvärderingar och kvalitetsuppföljningar samt samordna nationella uppföljningar tillsammans med bl a medicinskt ansvarig sjuksköterska
• samordna och svara för förvaltningens internkontroll
• leda och delta i förvaltningsspecifika och kommungemensamma projekt inom området
• stödja verksamheter i avvikelsehantering och genomföra utredningar, bl a avseende Lex Sarah
• sammanfatta det årliga kvalitetsarbetet i en kvalitetsberättelse

Du arbetar aktivt med omvärldsspaning och deltar i nätverk både inom och utanför kommunen. Du är adjungerad vid förvaltningens ledningsgrupp och är föredragande vid socialnämnden.

Kvalifikationer
För att vara framgångsrik i uppdraget söker vi dig som har:


• relevant högskoleutbildning som socionom, statsvetare eller motsvarande
• erfarenhet av motsvarande eller närliggande uppdrag inom Socialförvaltning
• erfarenhet som processledare

För att vara lyckas med uppdraget är det av stor vikt att du är resultatorienterad samtidigt som du är noggrann och har en väl utvecklad förmåga att kommunicera i både tal och skrift. Du har en god analytisk och stilistisk förmåga och är skicklig på att ta till dig, analysera och dra slutsatser utifrån komplex information samt kunna förklara på ett pedagogiskt sätt. Du är initiativrik och tar ansvar för dina uppgifter och har lätt att anpassa dig till ett periodvis högt arbetstempo. I förhållande till andra har du en positiv attityd, är kommunikativ och har en god förmåga att skapa goda relationer med kollegor och samarbetspartners. Du kan organisera och strukturera ditt arbete väl och är bekväm med att planera, förbereda och leda möten och processer.
Kunskap om och erfarenhet av att arbeta i Stratsys är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi kommer att påbörja urval och intervjuer under ansökningstiden så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.

Tillträde: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidare

Länk till lediga jobb i Ekerö kommun


Om Ekerö kommun


Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans skapar en unik kommun – där vi alla hjälps åt över enhets- och verksamhetsgränser.
Vi lever vår värdegrund som innebär ett stort engagemang, god kommunikation med öppen dialog och ett professionellt förhållningssätt. Som en mindre kommun i stockholmsregionen kan vi både erbjuda närhet till varandra och en ambitiös utvecklingsresa. För att bli en kommun i framkant behöver vi fylla på med nya perspektiv, och vi hoppas att du vill vara med och bidra med dina.


Vi erbjuder t.ex. friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och rökfri arbetstid.


För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess ber vi dig att skicka in ansökan digitalt, och inte via e-post eller post.


Vi har redan tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och vill inte ha kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sektionschef Christina Almelund
08-560 391 00
Sektionschef Britt-Marie Fransson
08-560 391 64
Biträdande sektionschef Ulrika Kannebäck Hagala
08-560 392 26
Rektor Inga-Lill Håkansson
08-564 108 20
Biträdande rektor Marika Zetterberg
08-564 108 20
Margit Hammarström, Kommunal
08-12457783
Anna-Klara Essén, Förskolechef
0736604044
Eva Svensson, Lärarförbundet
08-12457382
Britt-Marie Fransson, Enhetschef
08-124 571 64
Louise Dagerholm, Biträdande enhetschef
08-124 572 26

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ekerö kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 september 2021
  • Ansök senast: 26 september 2021

Besöksadress

Tappströmsvägen 2 17823 EKERÖ
None

Postadress

Box 205
EKERÖ, 17823

Liknande jobb


15 mars 2024