Ledigt jobb som Receptionist/Ordermottagare i Anderstorp!

Ledigt jobb som Receptionist/Ordermottagare i Anderstorp!

Arbetsbeskrivning

Brinner du för kundservice och samtidigt vill arbeta administrativt? Är du lösningsorienterad och en serviceinriktad person? Just nu söker vi dig som vill arbeta som Receptionist och Ordermottagare till vår kund i Anderstorp!

Arbetsuppgifter
I rollen som Receptionist/Ordermottagare har du en central roll hos vår kund med många kontakter både externt och internt. Som Receptionist är du ansiktet utåt mot kunder och besökare. Du ansvarar för att ta emot besök, telefonkontakt samt administration såsom posthantering. Som Ordermottagare administrerar du ordrar i ett nära samarbete med produktion för att kunna följa flödet av leveranserna. Som Receptionist/Ordermottagare kommer du även att arbeta med bland annat:

* Lägga in order och prognoser i företagets i affärssystem samt bevaka order.
* Vara behjälplig vid daglig problemlösning vid omprioriteringar av leveranser samt återkoppling till kund.
* Ansvara för fakturering.
* Arbeta med den dagliga driften av receptionen inkl. växel för hela koncernen. Ta emot och ta hand om besökare. Beställare av kontorsmaterial och dylikt. Ansvara för utgående post och hantera inkommande post. Scanna in leverantörsfakturor.
* Arbeta med kontorstrivsel. Se till att det råder god ordning på kontoret. Vattna blommor, ta emot kunder, visa rätt, hämta mat, sätta på kaffe etc.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet från kundservice och har vana av att arbeta självständigt med administrativa arbetsuppgifter. Du har hög servicekänsla och trivs med många kontaktytor. Din systemkunskap är god och du sätter dig enkelt in i nya datasystem. Det är meriterande om du har arbetat i affärssystemet Pyramid. Meriterande är också om du har grundläggande kunskap inom ekonomi. Du behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift.

Som person är du positiv, flexibel och tycker om att ha varierande arbetsuppgifter. Du är ordningsam, lösningsorienterad och förstår vikten av vad som ska prioriteras först och tar gärna egna initiativ. Du trivs i en serviceinriktad roll och kan bemöta kunderna såväl korrekt som snabbt.

Om Manpower
Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Ansökan
Tjänsten är en visstidsanställning på 1 år och du blir anställd av Manpower men jobbar hos vår kund.
Har du frågor eller funderingar kring tjänsten kontakta Emil Tranefors på Emil.tranefors@manpower.se. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Manpower
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 augusti 2020
  • Ansök senast: 18 september 2020

Liknande jobb


23 april 2024

Reception- och caféansvarig till Ystad Arena Bad

Reception- och caféansvarig till Ystad Arena Bad

23 april 2024