Leveransadministratör till en av Europas största bilkedjor

Leveransadministratör till en av Europas största bilkedjor

Arbetsbeskrivning

Vill du spela en viktig roll i att säkerställa smidiga leveranser och ge utmärkt service? Vi söker en engagerad leveransadministratör med fokus på noggrannhet och organisering. Ta chansen att växa och ha kul på jobbet! Ansök idag, urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
I rollen som leveransadministratör kommer du i ditt dagliga arbeta med högt och lågt. En viktig del av din roll kommer vara att knappa in och verifiera orders för att säkerställa att de behandlas korrekt och levereras enligt överenskommelse. Du kommer noggrant gå igenom alla orders för att kontrollera och bekräfta leveransdetaljer och specifikationer.

Utöver detta så kommer du även att:
- Förbereda samt planera rutiner och resurser för morgondagens leveranser.
- Söka stöd och bistå kollegor samt leverantörer för smidig hantering av leveranser.
- Knappa in och verifiera orders för korrekt behandling och leverans.
- Kontrollera och bekräfta leveransdetaljer samt specifikationer.
- Hantera fakturering och säkerställa korrektheten vid leveranser samt kundbeställningar.
- Kommunicera via telefon och e-post samt svara på frågor.
- Vara behjälplig gentemot interna kollegor och ha kontakt med externa beställare.

VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare yrkeserfarenhet av administration
- Har god systemvana
- Har goda kunskaper i Officepaketet
- Kommunicerar väl på svenska i både tal och skrift då det är koncernspråk och användsdagligen

Vi kommer i denna process att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i teamet och kunna axla den här rollen så tror vi att du som person är prestigelös, med skinn på näsan och har en stark drivkraft att vilja göra ett bra arbete. Du har en god förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter samt lätt för att samarbeta. Du är strukturerad, noggrann, ansvarstagande och stresstålig. Vidare tror vi att du har är social med stor känsla för service och att du kan kommunicera på ett kompetent och förtroendeingivande sätt.

Vi väntar oss många ansökningar för denna tjänst och kommer (utöver kraven) lägga vikt vid din motivering för tjänsten.

Information om urvalsprocessen:
- Ett första screening samtal med oss på Academic Work
- Vi skickar ut ett Personlighets- och problemlösningstest (ca 40 + 12 minuter)
- En första intervju med oss på Academic Work
- Intervju hos kund

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vår kund är en av Europas största bilkedjor och har idag cirka 5 000 medarbetare som finns på drygt 150 olika kontor och anläggningar i Europa. På deras arbetsplatser har de stor bredd avseende bakgrund och tillsammans talar de över 30 språk.

Vår kund är övertygad om att en arbetsplats som utgörs av medarbetare med olika erfarenhet, kunskap och bakgrund har positiva effekter på såväl arbetsmiljön som företagets lönsamhet. Därav är respekt ett av deras ledord och de lägger stor vikt vid att ha en inkluderande arbetsplats där alla tar plats. Utöver respekt så är även kompetens och engagemang värderingar som genomsyrar företaget.

”När du som medarbetare växer, då växer också vi som företag” är ord som de arbetar efter. De vill hjälpa sina medarbetare att utvecklas i sin karriär och att man ska få arbeta med de arbetsuppgifter som man trivs bäst med.

De arbetar därför med situationsanpassat ledarskap, vilket innebär att deras ledare ska bemöta och coacha sina medarbetare utifrån varje individuell situation och roll.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juni 2023
  • Ansök senast: 9 juli 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


18 april 2024

5 april 2024