Leveranskoordinator till ledande energibolag

Leveranskoordinator till ledande energibolag

Arbetsbeskrivning

Jobbeskrivning
Vi söker nu en leveranskoordinator för vår kund, ledande inom el och energibranschen.

Leveranskoordinatorns huvudsakliga syfte är att ta emot samt registrera och fördela alla beställningar som kommer in till nätavdelningen på företaget, bevaka alla leveranser så att lovade tider hålls gentemot kund samt uppföljning av leveransprecision. Arbetet innebär att vara spindeln i nätet som bevakar och jagar på andra för att inte missa leveranser.

Du kommer i rollen att ha daglig kontakt med intern personal så som projektledare, installationstekniker, planeringsingenjörer samt systemingenjörer. Även kontakt med externa parter sker på daglig basis, du sköter all kommunikation med kund och säkerställer att denne fått det som efterfrågats på utsatt tid.

Huvudsakliga arbetsuppgifter/ansvarsområden:
• Ta emot och registrera alla inkomna beställningar
• Fördela via skapade remisser jobben till respektive funktion i processen
• Bevaka alla leveranser mot kund så att vi håller kundlöftet
• Följa upp leveransprecisionen
• Driva leveransmötet med övriga funktioner i leveransprocessen
• Klarrapportera alla jobb för start av fakturering
• Kundkommunikation runt leveranser
• Planering av leveransprojekt i samband med större affärer

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är drivande och ansvarstagande med god samarbetsförmåga. Problemställningarna man ställs inför är av olika karaktär och du behöver kunna ta ansvar för att slutföra samt samarbeta med olika funktioner i företaget. Ibland behöver du driva på när slutdatum närmar sig, allt för att kundnöjdheten skall bibehållas. Därför är du även en serviceinriktad och kvalitetsmedveten person.

Du som söker har slutförd gymnasieutbildning eller ytterligare utbildning, då gärna inom tex teknik, tele, data, el. Du har jobbat med liknande arbetsuppgifter tidigare (projektadministration, kundtjänst/support, personalplanering, koordinering), talar svenska och engelska flytande samt besitter god datakunskap.

Välkommen med din ansökan!


Du skickar din ansökan via vår hemsida www.uniflex.se

Se till att eventuella referenser som finns namngivna i dina ansökningshandlingar har kännedom om att de finns med där och att de eventuellt kommer att bli kontaktade vid en eventuell rekryteringsprocess.

Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001.

På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande:

• Kollektivavtal
• Tjänstepension
• Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner
• Försäkringar
• Marknadsmässig lön
• Karriär och utveckling

Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lina Haynes

Jonas Edberg

Emelie Willman

Lovisa Dahlqvist

Jennie Karlsson

Magnus Lantz

Jakob Roos
0708-146462
Eleonore Tapio

Silje Bergström Tronsmoen

Tina Häggström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uniflex Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 april 2021
  • Ansök senast: 30 april 2021

Besöksadress

Stationsgatan 1
None

Postadress

Arenavägen 57
Stockholm Globen, 12107

Liknande jobb


Back office agent Fråga BAUHAUS- Heltid Säsong

Back office agent Fråga BAUHAUS- Heltid Säsong

19 april 2024