Leverantörsreskontra för kortare uppdrag, start omgående

Arbetsbeskrivning

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 200 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North-listan. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Till vår kund söker vi en konsult för ett kortare uppdrag med leverantörsreskontra, önskvärd start från kund är 18 juli. Företaget har sin verksamhet inom petroleum branschen. Du kommer ingå i ett team där du avlastar och hjälper dina kollegor med enklare arbetsuppgifter inom ekonomi. Tjänsten är ett konsultuppdrag via SJR v.29-v.32.

Vi letar efter dig som har erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra och snabbt kan sätta dig in i dessa arbetsuppgifter. Har du dessutom vana av att hantera stora flöden är det en stor fördel.

Arbetsuppgifter

Scanning av fakturor samt inläsning i Oracle Kontering av fakturor Koppla fakturor mot inköpsorder Hantera betalningsfiler för leverantörsreskontra Vanligt förekommande uppgifter på en ekonomiavdelning


Lämplig bakgrund

För att passa i denna roll har du någon form av ekonomisk utbildning och cirka två års erfarenhet från liknande arbete som ekonomiassistent. Har du kännedom om affärssystemet Oracel är det en fördel. Koncernspråket är engelska och du känner dig bekväm i detta i både tal och skrift.

Som person är du noggrann och självständig där du har en förmåga att prioritera och arbeta under tidspress. Vidare är du serviceminded och kvalitetsmedveten i ditt arbete.

Så ansöker du

I denna rekrytering samarbetar vår kund med SJR in Scandinavia AB. Är detta din nästa utmaning ser vi gärna att du ansöker snarast då vi arbetar med löpande urval. Vid frågor kontakta ansvarig konsultchef Carin Berntsson 040-665 51 04 . Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Elisabeth Khera
+46 404 55 19
Malin Vindenberg
+46 8-407 55 20, +46 707-471 59 11
Elisabeth Khera
+46 8 407 59 19
Pernilla Häglund
+46 8-407 55 42, +46 707-647 16 42
Patrik Asperö
+46 8-407 55 41, +46 707-647 16 41
Jannika Skoglund

Tomas Vinnersten

Sebastian Anderson

Tomas Vinnersten
+46 0406655105, +46 0766471614
Kristina Bennet
+46 040-6655103

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR AB
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Marknadsmässig
  • Temporärt Temporärt 11 dagar till 3 månader
  • Publicerat: 5 juli 2016

Besöksadress

Kungsgatan 48B
GÖTEBORG

Postadress

Box 7420
Stockholm, 10391

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024