Logistik-samordnare inom marina sektorn!

Logistik-samordnare inom marina sektorn!

Arbetsbeskrivning

Trivs du bäst med en varierande vardag och att vara spindeln i nätet? Har du exempelvis erfarenhet av att vara logistiker, mariningenjör eller sjöman? Är du kommunikativ, flexibel och strukturerad? Då söker jag efter just dig!

Dina arbetsuppgifter
Som samordnare hos vår kund kommer du att ha helhetsansvaret för det som händer nere i hamnen utanför Varberg, allt från transporter till underhåll. Arbetet kommer vara varierande men exempel på arbetsuppgifter kan vara:

- Ta emot felanmälningar, sätta de i planering, åtgärda och följa upp
- Ansvara för inköp och planeringen av resurser
- Hålla kontakten mellan alla inblandade parter

Från och med nu och cirka två år framåt så kommer denna rollen kräva mycket logistik, samordning, struktur och nätverkande. Mycket handlar om att få båtarna att komma och gå problemfritt. Som person önskas att du bor nära Varberg då arbetet innebär att du kan bli inringd vid behov, vanligtvis cirka en gång varannan vecka.


Om företaget
Vår kund är ett internationellt företag inom teknik, design och rådgivning. De hjälper våra kunder att utvecklas inom hållbarhet och digitalisering och är hängivna experter inom områdena infrastruktur, industri och energi, som arbetar över hela världen för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer.

Mer information om vår kund ges vid intervjutillfälle.

Din profil
Rollen som samordnare hos vår kund innebär att du bör vara flexibel, kommunikativ samt duktig på att planera och strukturera.

Skallkrav:

- Lämplig erfarenhet eller utbildning + 2-5 års erfarenhet, exempel på dessa kan vara:

Sjöingenjör
Logistiker
Mariningenjör
Underhållsingenjör
”Sjöman”

- Flytande svenska i tal och skrift
- Svenskt medborgarskap
- Körkort B + egen bil

Meriterande:

- Erfarenhet av att ha jobbat inom kärnkraftverksbranschen eller på ett containertransportsföretag
- UH-kompetens
- Marin-kompetens



Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor
Startdatum: Omgående
Placeringsort: Göteborg (huvudkontor), Varberg (arbetsplats)
Arbetstider: 07:00-15:30 (flex)
Omfattning: Heltid, 100 %

Urval sker löpande! Ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 oktober 2020
  • Ansök senast: 11 november 2020

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


Demand Planner

Demand Planner

12 april 2021