Logistikkoordinator till Globalt företag i Göteborg

Logistikkoordinator till Globalt företag i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Företagsinformation
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Premier har verksamhet i 6 städer och är idag ca 500 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vi erbjuder flexibla bemanningslösningar, vilket gör våra kunder mer konkurrenskraftiga på deras respektive marknad. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.

Tjänstebeskrivning
Är du en administrativt skicklig, service minded person som har intresse för logistik? Vill du arbeta på ett globalt företag? Vi söker just nu en logistikkoordinator till vår kund i Göteborg. Vill du vara en del av ett härligt team och få värdefull erfarenhet från ett företag i framkant i sin bransch? Sök redan idag!

Om tjänsten
I rollen som logistikkoordinator kommer du hantera och koordinera kundorderbekräftelser, boka transporter.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta:
• koordinering och planering av inkommande transporter
• Arbeta med kundnöjdhet genom regelbundna uppföljningar
• Spåra och analysera felaktiga försändelser
• Vara uppdaterad kring fraktkostnader, transportpriser och priser på varor
• Ansvarig för kundkommunikation (och intern) från transport- och logistikteamet
• Kontaktpunkt för försäljning, drift och ekonomi angående transportlogistik


Kvalifikationer
• Tekniska färdigheter inom logistik.
• Flytande engelska både i tal och skrift
• 2 års arbetserfarenhet som logistikkoordinator
• Erfarenhet från ERP-system och Office 365
• bokningssystem för speditörer

Låter det intressant?

Har du frågor, så tveka inte att kontakta områdeschef Jonas Henriksson jonas.henriksson@premier.se .Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida.
Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag.
Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.
Välkommen med din ansökan!

Att arbeta som konsult på Premier
Som konsult hos Premier är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen

Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg

Magnus Lindberg
0707858642

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Premier Service Sverige AB
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 mars 2021
  • Ansök senast: 3 april 2021

Besöksadress

Torggatan 5, Trollhättan
None

Postadress

Torggatan 5
Trollhättan, 46134

Liknande jobb


21 april 2021

21 april 2021

Manager Logistics

Manager Logistics

21 april 2021

Supply Chain Director

Supply Chain Director

20 april 2021