Logistikkoordinator till globalt företag i Växjö

Logistikkoordinator till globalt företag i Växjö

Arbetsbeskrivning

Har du velat jobba på ett globalt företag som Logistikkoordinator? Nu har du möjligheten att arbeta tillsammans med ett glatt gäng med stark sammanhållning i en internationell miljö där du snabbt får erfarenhet. Missa inte denna chans, sök redan idag då vi tillsätter tjänsten omgående!

DINA ARBETSUPPGIFTER

Som Projektinköpare kommer du jobba i team och en del av dina arbetsuppgifter vara:

•Samordning av in- och utgående transporter detta berör flyg-, sjö-, järnvägs- och vägfrakt
•Se till att alla tullprocedurer / pappersarbete / packning är korrekta och redo för internationell frakt
•Arbetar med att planera försändelser och övervaka deras framsteg
•Kommunicera med tillverkare och leverantörer för att säkerställa att korrekt fraktinformation och dokument tas emot i tid

Du erbjuds:
•Internationell och global koncern.
•Glatt gäng som gör saker tillsammans.
•Erfarna kollegor med bred kunskap och inkluderande kultur
•Avdelningsaktiviteter
•Fina väletablerade rutiner

OM FÖRETAGET

Företaget är en internationell teknikkoncern som tillhandahåller anläggningar, system, utrustning och tjänster för olika industrier. Bolaget är en av de teknologiska och globala marknadsledarna inom processindustrin som finns lokaliserade flera länder i världen. Du kommer vara del av ett spännande företag som värdesätter din utveckling.

DIN PROFIL

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du kommunikativ såväl internt som extern och har en bra samarbetsförmåga. Du har en förmåga att tänka strategisk och är orädd när det gäller att lyfta frågor som behöver diskuteras.

För att lyckas i rollen som Logistikkoordinator skall du inneha följande:

•Yrkeshögskola eller högskoleutbildning alt erfarenhet inom logistik
•Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du som Logistikkoordinator har något av följande:

•Erfarenhet från arbete med import/export
OM OSS

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan eventuellt gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

VILLKOR

Startdatum: Omgående eller enligt överenskommelse
Slut: 1 års uppdrag med möjlighet till förlängning.
Placeringsort: Växjö
Arbetstider: Kontorstid 8-17 med flex
Omfattning: Heltid

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 maj 2022
  • Ansök senast: 15 juni 2022

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


Forskare inom Maritim logistik

Forskare inom Maritim logistik

23 april 2024

Logistics Coordinator

Logistics Coordinator

23 april 2024