Lokaladministratör sökes till Bostadsbolag

Lokaladministratör sökes till Bostadsbolag

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en Administratör till uppdrag till enheten för Specialförvaltning och kommersiell uthyrning på Stockholmshem. Har du tidigare erfarenhet från att jobba med att administrera lokalhyreskontrakt på fastighetsbolag eller liknande erfarenheter? Välkommen in med en ansökan!

Arbetsuppgifter
Ansvar och huvuduppgifter:

• Kvalitetsgranska lokalhyresavta i Fast2, göra de "gällande" samt ansvara för arkivering av lokalhyresavtalen.
• Hantera, besvara och fördela inkommande post och ärenden i ärendehanteringssystem och gemensam mailbrevlåda.
• Vid behov stötta lokaluthyrarna med att registrera förändringar i hyresavtalen i Fast2.
• Registrerar och administrerar blockhyresavtal i Fast2
• Bevaka information om inbetalning av deposition.
• Bevaka och tillse att information om enheten är korrekt på intranät och extern hemsida.
• Administrerar diverse utskick, REK till hyresgäster, skicka och bevaka ärenden till hyresnämnden, registrera och skicka bekräftelse på uppsägningar.
• Administrerar uthyrningen av förråd till bostadshyresgäster, ta fram och skicka ut enklare hyreskontrakt samt besvarar frågor.
• Beställningar av tillval och vitvaror

Vem är du?
Vi tror att du är självgående, tar ansvar för sin uppgift. Strukturerar själv sitt angreppssätt och driver sina processer vidare. Du har god samarbetsförmåga och arbetar bra tillsammans med andra människor. Relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Vidare tror vi att du är serviceinriktad – är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i sitt beteende. Har intresse, vilja och förmåga att hjälp andra och anstränger sig i att leverera lösningar. Du ska också uppfylla följande;

• Minst gymnasieutbildning
• Gärna påbyggnad inom hyresjuridik, fastighetsförvaltning eller liknande kurser.
• Erfarenhet från självständigt administrativt arbete.
• Tidigare erfarenhet från att jobba med att administrera lokalhyreskontrakt på fastighetsbolag.
• Erfarenhet av att jobba i Fast2 är meriterande

Du erbjuds
Vi erbjuder dig ett konsultuppdrag hos Stockholmshem som förväntas påbörjas så snart möjligt och löper tom. 2022-06-30, med eventuell chans till förlängning. Du kommer att vara anställd av Jurek och erbjuds en visstidsanställning. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Kajsa Lidén på kajsa.liden@jurek.se
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 oktober 2021
  • Ansök senast: 10 november 2021

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


18 april 2024

Vi söker en Säljkoordinator

Vi söker en Säljkoordinator

21 mars 2024

Kundmottagare/ administratör

Kundmottagare/ administratör

22 mars 2024