OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om kunden:
De är ett globalt spännande företag inom byggindustrin, med innovation och ny teknik bygger man framtiden. Företaget har 500 anställda i Norden och 60 000 anställda globalt. Företaget förväntar stark utveckling och expansion, både nationellt och nordiskt. Du har stora möjligheter att utvecklas inom företaget, både nationellt och internationellt.
Arbetsuppgifter:
I rollen som löne- och HR-administratör är du ytterst ansvarig för de interna lönerna där du ser till att de är korrekt utförda. Du har ett helhetsansvar för lönekörningen innan det sänds vidare till en extern lönepart. Du har ansvar för lönekartläggningen under hösten 2020. Rollen innebär även HR stöd, och administration. Du behöver behärska att läsa, tolka och praktisera regelverket i kollektivavtalen. Du ansvarar för sammanställning av inrapporterad av övertid, restid och mertid. Du hanterar anställningsavtal, villkor vid förändringar och inför en on/offboarding. Du kontrollerar avvikelser, korrigera löner och svarar på lönefrågor via mail och telefon från interna medarbetare, och externa parter. Rollen innebär även projektarbeten kring lön och HR frågor, du kommer att ingå i många spännande projekt inom payroll/HR. Du kommer även skriva kvalitetsdokument samt vara med i utveckling av processbeskrivelser och flödesscheman för interna lön och HR processer.
Inom HR/payroll arbetar företaget i 6 olika system där du ansvarar för att uppdatera systemet samt underhålla kundserviceavtal i systemen. Du har en central roll i att göra rättelser och ändringar tillhörande avtal och löner.
Profil:
• Minst 5 års erfarenhet av payroll och HR administration
• Goda kunskaper gällande olika kollektivavtalen, för tjänstemän och kollektiva
• Mycket goda kunskaper i Excel, Powerpoint och Word – du skapar lätt rapporter och vet hur man arbetar i dem. Du har erfarenhet från att skapa grafer och PP utifrån statistik
• Erfarenhet av att stötta HR, chefer och medarbetare
• Kunskaper inom Azets, VISMA eller Hogia
• Flytande i svenska och engelska, såväl i tal som skrift
Vi tror att du som söker tjänsten är en person som trivs med att driva ditt eget arbete framåt, och att du kan strukturera ditt arbetssätt på egen hand. Du trivs i en rörlig miljö där arbetsuppgifterna kan variera under dagen, och där det är viktigt att vara noggrann med detaljerna. Du är analytiskt lagd och kan snabbt skapa en förståelse för siffror och se eventuella fel för att sedan på egen väg driva förbättringar och effektivisera.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Stockholm, Hägersten
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: Löneadministratör, HR-administratör, administration, personalfrågor, serviceavtal, VISMA, Hogia, ekonomi, lön, löner, kollektivavtal, on-boarding, heltid, deltid, Stockholm
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund