Löne- och personaladministratör till Tyresö

Löne- och personaladministratör till Tyresö

Arbetsbeskrivning

Till vår kund i Tyresö söker vi en erfaren och engagerad löne- och personaladministratör som självständigt kan hantera hela företagets löner ”från ax till limpa”.



Vår kund startade sin verksamhet i början av 1900-talet och utvecklats till ett ledande företag i sin bransch och ett företag i världsklass. Målsättningen är en trygg och nöjd kund och både kundnöjdheten och medarbetarnöjdheten är hög. Huvudkontoret ligger i trevliga lokaler i Tyresö.



Arbetsuppgifter

I rollen som löne- och personaladministratör kommer du att arbeta i en bred och varierad roll med ansvar för både lön och personaladministration. Du ansvarar för att sköta hela löneprocessen för omkring 200 löner, i tre olika bolag. Lönebearbetning och beräkning sker i Hogia Lön Plus och hantering av reseräkningar sker i Hogia PBM. I arbetsuppgifterna ingår även att göra löneutbetalningar och producera lönespecifikationer. Du kommer vidare att arbeta med tidsredovisning i systemet Tidomat.



Dina arbetsuppgifter kommer även att inkludera;

- Förvaltning och utveckling av Hogia Lön Plus, Hogia PBM, Hogia Personal
- Hantering av semesterberäkningar
- Hantering av pensions- och övriga försäkringar
- Utföra årsskiftesrutiner
- Kontakt med ledare och medarbetare inom företaget rörande lönefrågor
- Framtagande av statistikrapporter
- Skriva arbetsgivar- och inkomstintyg
- Introduktion av nyanställda
- Rapportering till och kontakt med Försäkringskassan, Migrationsverket, Kronofogden, SCB och andra myndigheter




I organisationen kommer du att vara ensam om löneansvaret vilket innebär att du innehar en viktig funktion för alla fråga som rör lön och ersättning och måste tycka om att arbeta självständigt. Du rapporterar direkt till företagets HR-chef.



Kvalifikationer

Du har ca 5 års erfarenhet av att självständigt arbete i hela löneprocessen från ax till limpa och du har ca 3 års erfarenhet av arbete med HR-administration. Du har vidare erfarenhet av att arbeta i lönesystemet Hogia Lön Plus och det är även meriterande att ha arbetet i tidredovisningssystemet Tidomat.



Du är van att arbeta med all administration som förekommer runt lönehantering såsom ersättningar, utlägg, semester och intyg. Det är en stor fördel om du är van att tolka olika kollektivavtal och att arbeta med pensions- och försäkringsfrågor. Vana att arbeta med statistikuppgifter till SCB och Svenskt Näringsliv, sjukanmäla till FK, hantera AFA-försäkringsärende, pensionsadministration, rapportering till Collectum för tjänstemän, erfarenhet från semester- och årsskifte är också ett krav.

Du behärskar svenska obehindrat i både tal och skrift.



Personliga egenskaper

Vi söker dig som är noggrann och ansvarstagande. Det är viktigt att vara serviceinriktad och pedagogisk och på ett enkelt sätt kunna förklara och besvara svåra frågor inom löne- och personalområdet. Du är handlingskraftig och prestigelös. Vidare söker vi dig som är social, och positiv. Du är nyfiken, gillar förändring och tycker om att arbeta med kontinuerliga förbättringar inom både löne- och personalområdet.



Mer om tjänsten

- Direktrekrytering
- Tillsättning: mitten på augusti
- Omfattning: heltid
- Placering: Tyresö




Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.



För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.



Varför jobba på Andara Professionals?

Våra kunder brukar beskriva Andara Professionals som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.



Andara Professionals arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Professionals är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.



Andara Professionals är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.



Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Professionals
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 maj 2021
  • Ansök senast: 18 juni 2021

Liknande jobb


Löneadministratör, Göteborg

2 september 2021

2 september 2021

Lönespecialist

Lönespecialist

2 september 2021