Löneadministratör

Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Nu finns chansen att starta hösten med ett varierat och utvecklande arbete inom lön. Till vår kund i centrala Sundsvall söker vi en löneadministratör som även kommer ges möjlighet att arbeta brett med personalrelaterade frågor. Har du erfarenhet av att arbeta i Agda är detta en perfekt möjlighet att få ett gäng toppenkollegor och en uppdragsgivare som glatt uppmuntrar kreativitet och nytänkande samt är lyhörda för dig och din personliga utveckling på arbetsplatsen.
Låter det här som ditt drömuppdrag? Sök då redan idag för att inte missa chansen, behovet är omgående så vi kommer att tillämpa löpande urval i rekryteringsprocessen.

OM TJÄNSTEN
För kunds räkning söker vi en löneadministratör till deras ekonomiavdelning. Avdelningen är familjär och består idag av 4 personer som sitter på huvudkontoret i Sundsvall. Vår kund verkar inom IT-branschen och skapar digitala och innovativa lösningar för sina kunder.

Du erbjuds


* Ett arbete med varierade arbetsuppgifter
* En arbetsplats som präglas av framåtanda, ambition och kundnytta
* En uppdragsgivare som månar om din balans mellan arbete och fritid samt månar om din hälsa och välmående


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

ARBETSUPPGIFTER
* Utskick av lönespecifikationer och kontrolluppgifter.
* Administration av pensioner och övriga försäkringar kopplat till personal.
* Stödja chefer i deras personalarbete.
* Initiera vid behov, rehabiliteringsutredning/-insatser i samverkan med chefer och ekonomichef.
* Hantera administration vid uppstart och avslut av medarbetare.
* Rapportering till externa intressenter såsom exempelvis S&P, Collectum, Fora, Försäkringskassan och SCB

VI SÖKER DIG SOM
* Har erfarenhet av att arbeta i lönesystemet Agda
* Talar och skriver obehindrat på svenska då det krävs i kontakten med medarbeterna
* Vi ser att du har en generell IT-kompetens och erfarenhet av att arbeta i Microsoft Office, framförallt värdesätts goda kunskaper i Excel

För den här rollen ser vi det som meriterande om du har kunskap kring det kollektivavtalet som betecknas ”Anställningsvillkor IT-företag”. Vi ser det också som meriterande om du arbetat i ekonomisystemet UBW.

Som person är du trygg, öppen och social och som gärna delar med sig av sina kunskaper till kollegor. Vi tror dessutom den här rollen passar dig som är:


* Strukturerad
* Ansvarstagande
* Nyfiken och positiv


Övrig information


* Start: Omgående, hänsyn tas till ev uppsägningstid men du bör kunna starta som senast 1/10, gärna tidigare.
* Omfattning: 80-100%
* Placering: Centrala Sundsvall
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 augusti 2020
  • Ansök senast: 14 september 2020

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Lönespecialist

Lönespecialist

18 januari 2021

HR-/löneansvarig

18 januari 2021

18 januari 2021

18 januari 2021