Löneadministratör med erfarenhet av internationell lönehantering sökes-Gbg

Löneadministratör med erfarenhet av internationell lönehantering sökes-Gbg

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av löneadministration på ett globalt plan och vill arbeta i ett företag med en flexibel och expansiv arbetsmiljö, där du får goda möjligheter till utveckling? Skulle du säga att din servicekänsla är på topp och att du är en person som gillar att ta egna initiativ? Då är du rätt person för oss och vår kund!
Om tjänsten
Perido söker för kunds räkning, aktör inom fordonsindustrin, en kunnig löneadministratör till deras kontor i Göteborg.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som löneadministratör kommer du framför allt att ansvara för.
Avstämning och rapportering av timmar månadsvis, semesterskuld, personalkostnader samt personalekonomiska nyckeltal för personal utomlands. EU, Kina och USA.
Hantera och genomföra lönerevision och lönekartläggning för personal utomlands och i Sverige.
Lösa lönerelaterade problem med hjälp av gällande regelverk och kollektivavtal.
Besvara frågor om lön från medarbetare och chefer.

Dessa uppgifter tar du dig enkelt an och säkerställer att de utförs på ett korrekt sätt. Du kommer jobba mycket självständigt men även i team med dina kollegor på ekonomiavdelningen.
Dina egenskaper
Vi ser gärna att du är driven och lösningsorienterad i ditt arbete, du värdesätter punktlighet och noggrannhet och har samtidigt en förståelse för arbetsmetoder som förekommer på en ekonomiavdelning. Vidare trivs du när tempot är högt och har en positiv inställning som genomsyrar allt du tar dig an. Självklart har du även fallenhet för siffor och ett analytiskt sinne.
Låter detta som en rolig utmaning? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Utbildning inom löneadministration eller motsvarande
Minst 3 års arbetslivserfarenhet av löneadministration
Mycket goda kunskaper i Excel
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, även på engelska

Plus i kanten:
Goda kunskaper i lönesystem, gärna Aditro
Goda kunskaper i SAP
Erfarenhet från lönehantering på ett globalt plan med lokala marknader.

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2022-04-30. Tillträde enligt överenskommelse.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänsten referensnummer 32725 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 oktober 2021
  • Ansök senast: 27 november 2021

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024