Löneadministratör sökes i Göteborg!

Löneadministratör sökes i Göteborg!

Arbetsbeskrivning

Har du en eftergymnasial utbildning inom lön? Har du 3–5 års erfarenhet av att hantera hela löneprocessen, samt ett stort intresse för det? Om du även är en noggrann, målinriktad och social person – så kan det här vara nästa utmaning för dig!
Om tjänsten
Perido söker nu en löneadministratör för en tillsvidaretjänst hos vår kund, en märkesauktoriserad bilverkstad i Göteborg. Verkstadens motto är att det alltid ska kännas tryggt och enkelt för kunden att lämna in sin bil. Verkstaden utför service, reparationer och garantiarbeten på personbilar och transportbilar. Här servas välkända bilmärken som Audi, Volkswagen, Mercedes-Benz och BMW.
Dina arbetsuppgifter
Lönefunktionen har tidigare hanterats av en extern byrå, men ska nu hanteras av dig som vi söker, till rollen som löneadministratör. Du arbetar till 60–65% av arbetstiden med lön, och resterande tid med personaladministration. Du kommer att hantera de interna lönerna för de drygt 300 anställda. Detta inkluderar både anställda med kollektivavtal, och tjänstemän. Arbetsgruppen består av 5 personer och kallas för ”ekonomi och personal”. Du kommer samarbeta mycket med personalchefen i personalfrågor samt redovisningsekonomen i bokföringsfrågor. Mer översiktligt kommer dina arbetsuppgifter att innefatta följande:
Hela löneprocessen från a till ö
Delta i arbetet med årsbokslut
Arbeta konsultativt mot företagets chefer och anställda i frågor om lön
Extern rapportering; myndigheter etc.
Personaladministration; hantera löneunderlag som ska in i löneprocessen. Hantering av anställningsavtal.

Dina egenskaper
För att lyckas och trivas i rollen som löneadministratör, ser vi att du är en noggrann person. Du har ett stort intresse för löner och hela processen som följer med den. Vi tror att du är en doer av rang, som är duktig på att hugga tag där det behövs. Du håller dina deadlines, och strukturerar upp ditt arbete. Vidare ser vi att du är social person som gillar att ha kul på jobbet, och umgås med kollegorna.
Är du vår nästa stjärna?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Eftergymnasial utbildning inom lön
3–5 års erfarenhet av att hantera hela löneprocessen
God kunskap i lönesystem samt lätt för att lära sig nya system
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl svenska som engelska

Meriterande:
Erfarenhet av Hogia lön + Flex application (tidsredovisnings-och personalsystem)
Kunskaper i polska

Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida direkt via annonsen. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har några övriga frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se. Ange tjänsten referensnummer 33053 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 900 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 maj 2022
  • Ansök senast: 26 juni 2022

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024