Löneadministratör till kund inom IT-branschen i Sundsvall

Löneadministratör till kund inom IT-branschen i Sundsvall

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Randstad söker nu en löneadministratör till vår kund inom IT-branschen i Sundsvall.  Söker du ett arbete där du får arbeta administrativt med både löne- och HR-relaterade frågor så är detta jobbet för dig! Låter det lockande? Skicka då in din ansökan på en gång! 

Ansvarsområden
Arbetsuppgifterna består bland annat av:
• Utskick av lönespecifikationer och kontrolluppgifter. 
• Administration av pensioner och övriga försäkringar kopplat till personal. 
• Hantera personal- och löneadministration inklusive utläggsredovisning samt arkivering av personalrelaterade dokument. 
• Stödja chefer i deras personalarbete. 
• Följa upp sjukfrånvaro. 
• Initiera vid behov, rehabiliteringsutredning/-insatser i samverkan med chefer och ekonomichef. 
• Hantera administration vid uppstart och avslut av medarbetare. 
• Rapportering till externa intressenter såsom exempelvis S&P, Collectum, Fora, Försäkringskassan, SCB e.t.c. 
• Hantera bokföringstransaktioner i enlighet med lag- och allmänna redovisningsrekommendationer samt i enlighet med koncernens anvisningar. 
• Ta fram underlag för skatte- och avgiftsredovisning gällande arbetsgivaravgifter och personalskatter 
• Sammanställa underlag till årsredovisning och bolagsdeklaration. 
• Medverka i bokslutsprocessen och att utföra relaterade arbetsuppgifter så att tidplaner hålls i enlighet med koncernens anvisningar. 



Arbetstider
Deltid på ca 80% med start i september 2020 enligt överenskommelse. 

Kvalifikationer
För att vara aktuell för tjänsten är ett krav att du har goda kunskaper i lönesystemet Agda. Vidare har du en bred generell IT-kompentens och har goda kunskaper när det gäller Microsoft Office och då framförallt Excel. 

Det ses som meriterande för tjänsten om du har kunskap i ekonomisystemet UBW samt kunskap kring  det kollektivavtalet som betecknas ”Anställningsvillkor IT-företag” tecknat mellan Almega (IT & Telekomföretagen) och Unionen, Jusek, Sveriges Ingenjörer samt Civilekonomerna. 

För att trivas i denna tjänst ser vi att du är en trygg, öppen och social person som gärna delar med dig av dina kunskaper till dina kollegor. Engagemang, nyfikenhet och en positiv energi är andra egenskaper som värdesätts för denna tjänst. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
Sista ansökningsdag: 2020-08-24, urval och intervjuer kommer ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag så ansök redan idag!

För mer information kontakta gärna: Andreas Berglund, konsultchef, andreas.x.berglund@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 augusti 2020
  • Ansök senast: 24 augusti 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024