Löneadministratör till Socialstyrelsens personalenhet

Arbetsbeskrivning

Är du en erfaren löneadministratör som kan hela löneprocessen från ax till limpa? Är du dessutom en person med god administrativ förmåga och har högt servicetänk? Då kan denna tjänst vara något för dig. Vi erbjuder dig ett team med 12 kunniga och hjälpsamma kollegor på en mycket intressant och dynamisk arbetsplats mitt i samhällsdebatten.

Som löneadministratör hos oss är du är placerad på personalenheten som består av personalchef, två löneadministratörer och ett antal personalspecialister. Personalenheten har i uppdrag att driva, utveckla och verkställa Socialstyrelsens arbetsgivarpolitik på ett enkelt, enhetligt och effektivt sätt. Vi ger ett verksamhetsnära, behovsanpassat och rådgivande stöd till chefer och medarbetare inom alla HR-relaterade frågor. Enheten ingår i avdelningen för verksamhetsutveckling, stöd och service som är en av nio avdelningar på myndigheten.

Din huvudsakliga arbetsuppgift blir att tillsammans med din kollega administrera lönerna för myndighetens idag ca 800 anställda. I detta arbete ingår bl a registrering utifrån inkomna underlag, kontroll, uppföljning, rättning, arvodeshantering samt granskning av reseräkningar (både inrikes och utrikes) utifrån gällande regler och lagstiftning. Du fungerar också som supportfunktion åt myndighetens chefer och medarbetare och har kontakter med bl.a. Försäkringskassan och Statens pensionsverk. Arbetet kommer även att inkludera hantering av pensionsfrågor samt framtagning och sammanställning av löne- och personalstatistik samt i övrigt förekommande personaladministrativt stöd.

Vi söker dig som har
• utbildning inom området eller motsvarande erfarenhet som Socialstyrelsen bedömer som relevant
• minst tre års aktuell erfarenhet av löneadministration från större organisation.

Som person är du är noggrann, självgående, serviceinriktad och har god samarbetsförmåga. Du är strukturerad, har god administrativ förmåga och är bra på att kommunicera såväl skriftligt som muntligt. För oss är det viktigt att din personlighet matchar rollen, därför lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Det är dessutom meriterande om du har aktuell erfarenhet av statlig verksamhet och statliga avtal inom området och har arbetat med lönesystemet Palasso.

Anställningsinformation
Detta är en tillsvidareanställning på heltid och med 6 månaders provanställning. Tjänsten är placerad i Stockholm och din tjänstetitel är löneadministratör. 

Välkommen med din ansökan senast den 12 oktober  2020. I ditt personliga brev ber vi dig kort beskriva dina erfarenheter som matchar den bakgrund och kompetens vi efterfrågar. Ange diarienummer 2.6.1-31870/2020.

Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag. Vi erbjuder dessutom bra villkor för bland annat friskvård, flexibel arbetstid, semester och pension, se vår hemsida för mer information.

Om du har frågor om tjänsten, kontakta tf personalchef Elisabeth Roxmalm. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta personalspecialist Sofia Linden Falkenlöv. Fackliga företrädare är Carl-Erik Flodmark för SACO, och Magnus Göransson för ST. Samtliga nås på telefonnummer 075-247 30 00.


God vård och omsorg bygger på kunskap. Därför finns vi. Socialstyrelsen är Sveriges kunskapsmyndighet för vård och omsorg. Genom samarbete, oberoende experter och pålitlig kunskap styr, stödjer och utvecklar vi hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Det gör vi för att människor i Sverige ska få tillgång till god vård och omsorg på lika villkor, oavsett vem man är och var i landet man bor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva  Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg  Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena  Scarabin, enhetschef
075-247 4055

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialstyrelsen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 september 2020
  • Ansök senast: 12 oktober 2020

Besöksadress

Rålambsvägen 3, Västerbroplan
None

Postadress

Rålambsvägen 3
Stockholm, 10630

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024