Löneadministratör/Ekonom till Arvika

Löneadministratör/Ekonom till Arvika

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Vi söker nu en löneadministratör/ekonom till vårt huvudkontor i Arvika. Vill du bidra med din kompetens till ett administrativt team som jobbar med lön, ekonomi och personaladministration? Här har du en snabbfotad och dynamisk organisation som gärna vill ha dig som kollega. Tjänsten innebär ett vikariat för en längre tids föräldraledighet. Därefter finns även möjligheter till nya kunduppdrag. Du kommer att gå bredvid till en början 1-2 månader beroende på hur mycket du har med dig. Startdatum gärna i början på Q1 2022. Tjänsten är mellan ca 80 % (möjlighet till 100 % finns).

Dina arbetsuppgifter
Förekommande arbetsuppgifter för tjänsten är i första hand lönehantering och personaladministrativa arbetsuppgifter, men även bokföring, fakturering och övrig ekonomi så som leverantörsfakturor, leverantörsreskontra, bokföring och i övriga arbetsuppgifter inom området administration ingår i tjänsten.

Du kommer arbeta i team i nära samarbete med övriga på avdelningen. Som en extra krydda har vi även flera administrativa uppdrag som vi hjälper våra kunder med, både inriktning mot ekonomi och inriktning mot lön och personal.

Din profil
Om du har lätt för att se helheten i löneprocessen och ekonomiarbetet, så passar du för den här tjänsten. Vi söker dig som är antingen nyutbildad eller erfaren inom lön och/eller ekonomi. Erfarenhet av lönekörningar är starkt meriterande. Som person ser vi gärna att du är positiv och flexibel. Att du är en lagspelare, men ändå kan driva på ditt arbete självständigt. Du är noggrann i ditt arbete men trivs när tempot är högt. Du måste vara ansvarstagande, kvalitetsmedveten, serviceinriktad och ha en stark vilja att alltid göra ditt bästa. Datorvana (Office-paketet) är en förutsättning för att klara av arbetet.

Meriterande:
Erfarenhet av arbete med lönehantering (och kollektivavtal)
Erfarenhet av Hogia affärssystem samt Hogia Lön
Erfarenhet av VISMA

Om Industrisupport
Industrisupport är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som idag har verksamhet och kontor i Arvika, Karlstad, Örebro och Sunne. Vi är verksamma inom Almega kompetensföretagen och vi arbetar med åtskilliga yrkeskategorier både på kollektiv- och tjänstemannasidan. På så vis kan vi erbjuda både kunder och medarbetare mer kompletta lösningar och erbjudanden. Vi har även ett utökat kunderbjudande som innebär att vi även hjälper våra kunder med HR frågor.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Industri Support Värmland AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 december 2021
  • Ansök senast: 29 januari 2022

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024