Lönespecialist med fokus på pension och skatt

Lönespecialist med fokus på pension och skatt

Arbetsbeskrivning

Lönespecialist med fokus på pension och skatt

 

Handelshögskolan i Stockholm (HHS) söker en motiverad och erfaren lönespecialist till HR-avdelningen. Lönespecialisten kommer att vara ansvarig för att hantera olika uppgifter relaterade till pensionsfrågor, skattefrågor, utveckling av lönesystem, löneadministration och andra relaterade frågor.

Vi erbjuder
Vi erbjuder en stöttande och stimulerande miljö där du uppmuntras till att ta egna initiativ och utveckla dina ansvarsområden. Du kommer att arbeta i en ambitiös miljö, i ett högt tempo, i ett litet team där du får chansen att utveckla och förbättra dina färdigheter och kompetenser. Dessutom ligger HHS lokaler i livliga, centrala Stockholm.

 

Om tjänsten
Det här är en operativ roll med strategiska inslag. De mer strategiska ansvarsuppgifterna inkluderar att hantera och utveckla policys, lönesystemet och rutiner för att säkerställa smidiga och effektiva lön- och HR-relaterade processer. Du kommer också att vara personen som utför initiativ och utvecklingsidéer inom detta område, inklusive att uppdatera policys, agera kontaktperson för löne-, pensions-, försäkrings- och skattefrågor, ansöka om och följa upp på skattelättnader, hantera löpande löneadministration, hantera personalstatistik, utveckla nyckeltal för HR och vara HHS-kontaktperson för försäkringsfrågor. Du kommer också att driva, initiera, etablera och implementera förbättrade rutiner och processer i lönesystemet.

 

Exempel på arbetsuppgifter:

Uppdateringar av pensionspolicyn och hålla sig uppdaterad om ITP 1 och ITP 2 samt agera som HHS-kontaktperson för alla pensionsrelaterade frågor. Proaktivt dela kunskap och information med andra.
Intern kontaktperson för skattefrågor och hålla information inom detta ämne uppdaterat. Detta inkluderar också att vara i kontakt med svenska myndigheter och hantera frågor från internationella anställda.
Utveckla och hantera lönesystemet för att förbättra rutiner och processer.
Hantera personalstatistik internt och externt för SCB, styrelsen och årsredovisningar. Etablera rutiner för personal som arbetar i ett land men bor i ett annat. Uppdateringar av resepolicy och representationspolicy och säkerställande av rutiner.
Hantera löpande löneadministration och vara expert på beräkningar, analys och utredningar för att stödja andra kollegor.


 

Din profil
Vi söker en motiverad person med starkt fokus på att leverera högkvalitativt arbete. Den ideala kandidaten har utmärkta analytiska färdigheter och är strukturerad i sitt tillvägagångssätt. Du är självgående och kan hantera din arbetsbelastning på ett effektivt sätt. Förmågan att arbeta under press och bibehålla en positiv inställning i stressiga situationer är avgörande. Du är driven, har ett skarpt öga för detaljer och en numerisk analytisk förmåga.

Krav:

Minst 3 års erfarenhet av löneadministration och helst god erfarenhet av att arbeta med AGDA.
Systemkunskap om lönesystem, inklusive rapporthantering.
Digitalt nyfiken och ser möjligheter i att använda och utveckla system för att effektivisera processer.
Kunskap om löneväxling och intresse för pensionsfrågor, ITP 1 och ITP 2.
Kompetens och intresse för skatterelaterade frågor och grundläggande kunskap om redovisning.
God kunskap i Excel och erfarenhet av att analysera och kontrollera data.
God kommunikativa och skriftliga kunskaper i svenska och i engelska.


 

Övrigt
Detta är en tillsvidareanställning på heltid som är baserad i centrala Stockholm. En provanställning på 6 månader tillämpas.

Facklig företrädare: saco@hhs.se och st@hhs.se

Om Handelshögskolan i Stockholm
Handelshögskolan i Stockholm rankas som den främsta handelshögskolan i de nordiska och baltiska länderna och har ett starkt internationellt rykte. Världsklassforskning utgör grunden för vårt utbildningsprogram, som inkluderar kandidat-, master-, doktorand-, MBA- och Executive Education-program. Genom kreativitet och samarbete skapar Handelshögskolan i Stockholm en miljö där ambitiösa studenter och framstående forskare möts för att adressera samtida utmaningar inom företag och ekonomi, särskilt de som rör hållbarhet, mångfald och innovation.

Förutom att leverera världsklassutbildning inom företagande och ekonomi utbildas HHS-studenter för att bli framgångsrika beslutsfattare och ledare för framtiden. Vår utbildningsmission har under åren stärkt HHS-studenter, och du kan läsa mer om det här.

SSE är engagerat i en balanserad könsfördelning och värderar en mångfald av bakgrunder och erfarenheter bland våra anställda. Vi välkomnar därför alla sökande oavsett kön, etnicitet, könsidentitet eller uttryck, funktionshinder, sexuell läggning, ålder eller religion eller andra övertygelser.

I denna rekrytering samarbetar vi med Wepartner och Barbara Lidholt. Varmt välkommen med din ansökan och CV. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan snarast möjligt! Har du frågor gällande tjänsten så tveka inte att kontakta Barbara Lidholt @ barbara.lidholt@wepartner.se och på telefon 076 525 90 47.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: WEPARTNER
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 april 2023
  • Ansök senast: 24 maj 2023

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024