Lönespecialist sökes till uppdrag i Tyresö

Arbetsbeskrivning

Har du några års erfarenhet av arbete med lönefrågor och vill arbeta som lönespecialist? Vår kund i Tyresö söker nu en lönespecialistkonsult under den tid de rekryterar en ordinarie lönespecialist.

Om uppdragsgivaren:

Vår kund är tolerant och välkomnande och har följande som strategiska målområden: livskvalitet, medborgarfokus, blomstrande näringsliv, god och långsiktig hushållning med effektiva verksamheter, samt att vara en attraktiv arbetsgivare.

Dina arbetsuppgifter:

I denna roll kommer du att arbeta med löneadministration i hela processen; från anställning till avslut av anställning. Du kommer arbeta med support till chefer/assistenter och anställda både via telefon och dator, samt hantera inrapportering av underlag av lönerelaterade ersättningar, uppläggning av scheman, samt utfärdande av olika sorters intyg. Utöver det kommer du arbeta med arkivering i personakter och andra arbetsuppgifter som kan förekomma kring löneadministration. Vi ser gärna att du är ansvarstagande, flexibel, serviceinriktad och har lätt för att samarbeta, då du kommer ha mycket telefon- och mailkontakt, samt ha en variation av arbetsuppgifter.

Dina kvalifikationer:

- Minst tre (3) års erfarenhet av lönearbete
- Kunskap i lönesystemet Heroma
- God datorvana
- Behärska svenska i tal och skrift
- Det är meriterande med kunskap om kommunalavtal

Omfattning och tillträde:

Tjänsten avser ett heltids konsultuppdrag med start i början av maj som beräknas pågå till och med 2018-06-30, med chans till förlängning.

Om ansökan:

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Alexandra Lindholm på e-postadress: alexandra.lindholm@bemannia.se. Ange annonstiteln för den tjänst som din fråga berör i ämnesraden i ditt mail.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.


Alla våra lediga tjänster finner du här: www.bemannia.se/lediga-jobb/

Registrera ditt CV här: www.bemannia.se/registrera-ditt-cv/
Då finns du med i vår databas även för framtida rekryteringar.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Välkommen till Bemannia - Rätt person direkt!

www.bemannia.se www.facebook.com/bemannia

Kontaktpersoner på detta företaget

Johanna Ebermo

Carolina Elfving

Mattias Söderberg

Linus Lindersjö

Edith Malm

Gunilla Lindell

Anders Scabuzzo

Matilda Nyberg-Dahlbäck

Helen Schoultz

Annika Englund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia Kontor
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 6 april 2018

Besöksadress

Sveavägen 155 11346 Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Skoladministratör / Löneadministratör

Skoladministratör / Löneadministratör

22 april 2024

22 april 2024

Lönehandläggare till Kriminalvårdens Servicecenter

Lönehandläggare till Kriminalvårdens Servicecenter

22 april 2024