Lönespecialist, Stockholm

Lönespecialist, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och bygga upp den interna lönefunktionen på ett framåtlutat och nytänkande bolag? Drivs du av en utvecklande och varierande arbetsvardag där du får vara med och påverka? Då är tjänsten som Lönespecialist hos oss på Aspia nästa steg för dig!

Din roll

I rollen som lönespecialist hos oss på Aspia kommer du tillsammans med dina kollegor att ansvara för Aspias interna löner. Ni hanterar hela löneprocessen och har även ett ansvar för att tillsammans driva utveckling av processer, rutiner och kvalitetssäkring. Rollen innebär mycket samarbete med andra affärsområden, stödfunktioner och medarbetare.

Arbetet kommer bland annat att innefatta:

- Hantera import/export av filer avseende tid, resa, förmåner etc.
- Kontakt med medarbetare och chefer gällande supportfrågor avseende Lön & HR
- Hantera löpande lönearbete
- Hantera sedvanliga HR-administrativa arbetsuppgifter
- Bevaka och uppdatera lönesystem och löneprocesser utifrån kollektivavtalsförändringar

Din profil

Vi söker dig som har:

-
YH-utbildning eller motsvarande inom lön

-
Minst 3 års erfarenhet av operativt arbete med hela lönekedjan

- Erfarenhet av arbete med Flex Lön och Flex HRM
- Behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift

Vi tror att du som söker har erfarenhet av tjänstemannalöner, gärna från konsultbranschen. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med och utvecklat processer för GDPR-frågor.

För att du ska trivas i rollen som lönespecialist och utvecklas inom vår organisation tror vi att du:

- Har hög integritet – då du arbetar med konfidentiella uppgifter som rör våra anställda
- Är nyfiken och har ett intresse för omvärldsbevakning inom ditt expertisområde
- Är en driven och prestigelös person, som hjälper till där det behövs

Vidare vill vi att du tar egna initiativ och bidrar till ständiga förbättringar. Du har lätt för att anpassa dig till nya situationer och är van vid att ibland arbeta i ett högt tempo för att följa uppsatta tidsplaner och deadlines. Eftersom du kommer arbeta nära andra avdelningar är det viktigt att du trivs med att arbeta i team samt har lätt för att etablera förtroendefulla kontakter.

Du erbjuds hos oss på Aspia en varierande roll med stor möjlighet att få utvecklas och verkligen bredda din kompetens inom lön. Vill du fördjupa dig mer inom ett område kommer även den möjligheten att finnas.

Praktiskt om tjänsten

Tjänsten är på heltid och tillträde sker så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Placering är på vårt kontor I Stockholm city, Torsgatan 21.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansökan bör vara oss tillhanda senast den 28 oktober 2020. Vi tillämpar löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan detta datum.

För mer information om tjänsten, kontakta rekryterande chef Jessica Hedenskog via mail jessica.hedenskog@aspia.se. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Emelie Jorland på HR via mail emelie.jorland@aspia.se.

Aspia är en ledande aktör inom redovisning, lön, skatt och affärsrelaterad rådgivning med 1 450 medarbetare på drygt 70 kontor i Sverige och närvaro i hela Norden. Vi tror på att göra det svåra enkelt, på effektivitet, på förändring, kunskap och att vara närvarande där våra kunder befinner sig.

Aspia är det självklara valet både för unga som söker sitt första jobb och för erfarna experter som vill ta ett steg vidare i karriären. Idéer och individer får växa hos oss i en inkluderande, rolig och kreativ miljö och det är på Aspia vi vill att du ska ha den bästa tiden i din karriär!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Aspia
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 september 2020
  • Ansök senast: 28 oktober 2020

Besöksadress

TORSGATAN 21
None

Postadress

TORSGATAN 21
Stockholm, 11397

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024