Lönespecialist till AMF

Lönespecialist till AMF

Arbetsbeskrivning

Brinner du för lön, systemfrågor och människor? Är du en självgående lönespecialist som vill jobba i en rolig organisation och ta ansvar för att rätt lön når drygt 300 medarbetare? Välkommen med din ansökan!

Om AMF
Nu hjälper vi vår kund AMF att hitta deras nya lönespecialist! AMF ligger mitt i centrala Stockholm och är idag cirka 350 medarbetare. Med fyra miljoner kunder och ett förvaltat kapital på mer än 750 miljarder kronor, har de ett stort samhällsansvar, och är en av de största aktörerna på den svenska pensionsmarknaden. Deras uppdrag är att ge deras kunder en så hög och trygg pension som möjligt. AMF ägs av fack och arbetsgivare tillsammans. Deras vision är att bli bäst i Sverige på pensionen från jobbet. De drivs av ett stort engagemang för deras kunder och en stolthet för deras uppdrag. AMF lever enligt deras värdeord; enkel, trygg och mänsklig. Därför tycker de att det är viktigt att visa varandra respekt och öppenhet på jobbet. De jobbar också för ett tydligt ledarskap, jämlikhet och mångfald genom rätten att få vara sig själv. AMF vill att alla ska känna arbetsglädje och trivas hos dem.

Om rollen
Hos AMF ansvarar du för och genomför den löpande löneprocessen och även lönerelaterad bokföring/bokslut och rapportering till myndigheter. Du jobbar kontinuerligt med att förbättra processer och rutiner. Du ska vara uppdaterad gällande skattelagstiftning på personbeskattningsområdet, kunna hantera och tolka gällande lagar och kollektivavtal och bistå verksamheten i olika frågeställningar som kan uppstå. Du har systemansvar och har därigenom kontakter med systemleverantören Visma. Du ingår i AMFs HR-avdelning som totalt är 4 personer inklusive chefen och i det sammanhanget vill att du bidrar i övriga HR-frågor.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Löpande löneadministration

- Hantera och tolka gällande lagar och kollektivavtal.

- Bistå verksamheten i olika frågeställningar så som frågor om föräldraledighet och sjukskrivningar.

- Systemansvarig för Agda/Visma och Visma Expense och ha löpande kontakter med leverantörer av förmåner.

- Övrig personaladministration, så som att ansvara för interna rutiner vid nyanställning och avgång samt kunna vara back-up till tjänstepensionshanteringen.

- Bokföring kopplat till lön. Avstämningar av konton, stämma av avvikelser etc.

Kvalifikationer

- Flera års erfarenhet av löneadministration

- Erfarenhet och vana av att tolka lagar, avtal och regler samt att omsätta dessa till systemlösning och rutiner

- Eftergymnasial utbildning inom lön eller ekonomi alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet

- Det är meriterande om du arbetat i AGDA PS tidigare

Personliga egenskaper
Som person är du självgående med tydlig fallenhet för sifferarbete. Ordning och reda och ett strukturerat arbetssätt är centrala egenskaper för rollen. Du gillar att ha med människor att göra, har hög integritet och är serviceorienterad. Det är viktigt för denna tjänst att du har en hög ansvarskänsla och trivs med att själv omvärldsbevaka och hålla dig uppdaterad inom ditt område. För att lyckas i rollen läser och kommunicerar du bra på svenska.

Ansökan
I denna rekrytering har AMF valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sebastian Ragnarsson på 0733 90 61 99 eller på Sebastian.Ragnarsson@sjr.se. Sista ansökningsdatumet är 23 december 2021 men vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare, så ansök gärna så snart som möjligt. Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Vi arbetar kompetensbaserat för en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Bakgrundskontroll samt kreditupplysning kommer att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)



Titel: Lönespecialist

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 november 2021
  • Ansök senast: 23 december 2021

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024