Lönespecialist till spännande bolag i Malmö

Lönespecialist till spännande bolag i Malmö

Arbetsbeskrivning

Bolaget är verksamt inom byggbranchen och har cirka 1000 anställda. De finns även verksamma utomlands. I rollen som lönespecialist kommer du att ingå i ett professionellt löneteam på ca 10st personer där du får möjlighet att delta i olika projekt för att både själv utvecklas och utveckla företaget framåt. Tjänsten är placerad i Malmö och totalt ansvarar lönecentret för ca 2800 löner. I denna tjänst får du möjlighet att ta ett stort eget ansvar i ett professionellt team.



Arbetsuppgifter:

- Utbetalning av lön, bearbetning och insamling av lönedata, bearbetning
- Vara support till anställda vid frågor kring lön, avdrag, avgifter mm
- Interna rapporter och statistik till myndigheter
- Bokföringsunderlag samt underlag för årsredovisning till ekonomiavdelningen
- Vara ett stöd till chefer vid lönefrågor
- Pensions- och försäkringsrapportering
- Ta fram arbetsgivarintyg samt intyg till myndigheter


Bakgrund:

Som person är du självgående, ansvarstagande och har ett professionellt agerande. Du är effektiv och noggrann, samt har en god planeringsförmåga. Att skapa goda relationer med dina arbetskollegor är naturligt för dig, samt att vara kommunikativ till hela organisationen. För att passa för rollen behöver du vara lösningsfokuserad, se detaljer och ha ett stort intresse för digitalisering. Vi tror att du är en person som tycker att det är roligt att snabbt sätta dig in i dina arbetsuppgifter och arbetar kvalitativt. Du har ett stort driv och engagemang, är villig att hjälpa till där det behövs och driver gärna egna projekt. Motivationen att bidra till utveckling och att själv utvecklas är stark hos dig. Vi ser att du är flexibel, och ständig bidrar till arbetsglädje till både kunder och kollegor

Minst 5 års erfarenhet av löneadministration i ett större lönesystem, gärna Agda PS. Eftergymnasial utbildning inom lön eller motsvarande kunskap genom arbetslivserfarenheterfarenhet. God systemkunskap är meriterande. Tjänsten kräver grundläggande kunskaper i arbetsrätt, avtal, lagar, avgifter och skatter samt förståelse för redovisning och ekonomi. Ett krav för att arbeta på bolaget är att ha B-körkort och tillgång till egen bil. Ett krav är att du är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift.

Övrig information:

Uppdragstyp: hyrköp; 6 mån konsult, sedan gå över till kund

Ort: Malmö

Start: snarast möjligt

Lön: Enligt överenskommelse

Vi interjuar löpande!

Ansökan:

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Jennie Olsson på jennie.olsson@sjr.se. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-12-17.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 november 2021
  • Ansök senast: 7 maj 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024