Marketing Activision Manager

Marketing Activision Manager

Arbetsbeskrivning

Citycon har en stark position som ägare, förvaltare och utvecklare av blandade centrummiljöer för en urban livsstil med handel, kontor och bostäder. Som ägare till fastigheter i Norden värda totalt 4,4 miljarder Euro står vi för en hållbar fastighetsförvaltning. Våra köpcentrum är centralt placerade i knutpunkter för kollektivtrafik och möter kundernas dagliga behov av livsmedel, hälsovård och tjänster. Av våra 40 centrum finns nio i Sverige, inklusive Kista Galleria, 10 i Finland, 17 i Norge, två i Estland och två i Danmark. Därtill uthyr och förvaltar vi 7 köpcentrum i Norge på uppdrag av andra ägare. Besökarantalet uppgår till cirka 170 miljoner årligen.

Vi anser att fantastiska människor skapar fantastiska köpcentrum, och att både våra hyresgästers och vår egen framgång står i direkt relation till att ha rätt person på rätt plats. Passionerade medarbetare är nyckeln när det gäller att skapa en dynamisk bolagskultur, som främjar nya idéer och innovation.

Vi uppmuntrar våra medarbetare att växa professionellt och att utforska olika karriärvägar. Vi tror att det finns ett starkt samband mellan hur medarbetarna mår och deras prestationer på arbetsplatsen, därför uppmuntrar och stöder vi arbetslivsbalans. Vårt mål är att skapa en kreativ och effektiv arbetsmiljö.

Vi söker just nu en Marketing Activation Specialist

 

Du kommer vara en viktig del i Citycons marknadsteam. Därför behöver du vara digitalt framåtlutad och självklart ha erfarenhet av marknadsföring samt vara proaktiv och nytänkande.

Du kommer att ansvara för kampanjhanteringen, som innebär både planering, hantering och genomförandet av nytänkande, inspirerande och trafikdrivande kampanjer - allt för att ge bästa effekt för Citycons offline och online kampanjer.

 

Ansvar

- Planera och genomföra digitala projekt, online- och offline aktiviteter och kampanjer

- Ansvar för innehåll interna och externa kanaler och såklart även på sociala medier

- Innehållsproduktion och enkel grafisk produktion för relevanta kanaler - Ansvar för närvaro i sociala medier och för aktivering offline

- Ansvar för att öka engagemang samt driva besökare både offline och driva trafik online

 

I rollen ingår

- Kampanj- och eventhantering

- Baserat på marknadsföringsplaner informerar du våra eventbyråer, reklambyråer och mediebyråer för aktivering, marknadsföring och media och ser till att de utförs enligt budget, KPI, riktlinjer och strategi

- Du ser till att allt runt dina evenemang och aktiviteter tas om hand och inkluderar även rent operativt arbete

- Planera (och skapa en del) av innehållet för SoMe och webbplatser

- Du hjälper och marknadsför våra hyresgäster i våra egna kanaler, mestadels digitala

- Genomföra marknadsföringskampanjer och aktiviteter, analysera och skapa rapporter för utvalda kampanjer som lyfter fram viktiga resultat, lärdomar och rekommendationer

- Håller koll på nya detaljhandels- och digitala trender, konsumentbeteenden och möjligheter

- Samarbeta med externa partners (kommun, lokala samarbetspartners, influensers, organisationer) för att skapa gemensamma evenemang som driver och skapar medvetenhet

- Samarbeta med och informera interna centrumchefer, leasingteam, marknadsföringsteam och fastighetschefer om kommande aktiveringar

- Identifiera kommersiella möjligheter och översätta dessa till marknadsföringsåtgärder

Du kommer även

- Leda, motivera, hjälpa, inspirera och engagera hyresgäster att bidra till kampanjer, innehåll och digitalt engagemang

- Huvudsakligen genom vår hyresgästportal, men också fysiskt, få våra hyresgäster aktiva i marknadsföringsrelaterade frågor som kampanjaktiveringar (sociala medier, webb, kundklubb, evenemang)

- Arbeta tillsammans med Digital Marketing Teamet och bidra till utvecklingen av vår lojalitetsklubb och marknadsföra den till våra kunder och hyresgäster

Kvalifikationer

- Erfarenhet utav att leda och driva event

- Erfarenhet av sociala medier

- Erfarenhet av att skapa marknads- och aktivitetskampanjer online och offline

- Erfarenhet av, ppt, word, CMS-system och liknande webbtools

- Erfarenhet av influencer marketing och events

Flytande i Svenska och engelska

Egenskaper

Du har ett kreativt tänk, har koll på senaste trenderna och strävar alltid efter att uppnå bästa möjliga resultat. Förutom goda tidigare erfarenheter och kunskaper, så ska det finnas en gnista att lära mer - du brinner för att lära och utvecklas. Det är av vikt att du har ett digitalt fokus, vana av att driva projekt och vara snabblärd.

Meriterande att ha koll och förståelse för event och offline delen.

Sist men inte minst är du en person som är på tårna, gillar ett högt tempo och har en passion för att skapa resultat och driva engagemang med hjälp av smarta marknadsföringsstrategier.

Du har

Relevant högskoleutbildning eller liknande, helst inom kommunikation eller marknadsföring

Erfarenhet från marknadsavdelning

Erfarenhet från mediebyrå, eventbyrå är ett plusintresse för copy och layout, gärna med inriktning mot digital annonseringVi erbjuder

En spännande arbetsdag där ingen dag är den andra lik.

Ett bra arbetsklimat med härliga kollegor

Övrig information

Tillträde sker omgående beroende på uppsägningstid

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi självklart med Talent&Partner.

Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Talent & Partner AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 december 2021
  • Ansök senast: 22 december 2021

Postadress

Birger Jarlsgatan 8, 5tr
STOCKHOLM, 11434

Liknande jobb


13 november 2023

13 november 2023