Medarbetare till First line helpdesk - Karlstad

Arbetsbeskrivning

Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Arbetsbeskrivning
Du är en del av ett större team som finns till hjälp för organisationens anställda. Som helpdeskmedarbetare kommer du att hjälpa användare med IT-relaterade frågor så som felsökning, kontohantering, incidentrapportering, och systemstöd. Du kommer även att hantera hårdvaruproblematik kopplat till first-Line support.
Då det handlar om en stor organisationen så hanterar du ett stort antal varierande frågor med varierande svårighetsgrad. Det är därför viktigt att du är en pedagogisk person som via web och telefon kan hjälpa användarna på ett effektivt och kommunikativt sätt. För att vara effektiv så behöver du vara snabb med tangentbordet.

Tjänsten är tidsbegränsad till 6 månader med start omgående.

Vem är du?
För att lyckas väl i den här tjänsten har du avslutad (eller pågående) efter gymnasial IT-utbildning. Du har något års erfarenhet från liknande verksamhet och är van att hantera stressiga situationer och svåra kunder. Du har också god vana av att hantera first-line relaterande ärenden via telefon. Och du tycker det är givande att hjälpa andra.

Meriterande är om du har erfarenhet eller utbildning inom nätverksrelaterad problemlösning.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi kan erbjuda dig arbete i ett stabilt och positivt team med stor arbetsglädje. Vi har förmånen att verka i en miljö med stor erfarenhet och bred kompetens där nya och spännande utmaningar finns för dig med hög ambitionsnivå och arbetskapacitet. Vi har partnerskap med både stora och mindre företag över hela världen, och vår specialistkunskap om marknaden gör att vi snabbt kan hitta rätt jobbmöjlighet för dig. Vi är experter på att se varje individs unika potential. Det är så vi lyckas matcha dig med ett företag där du kommer att trivas, utvecklas och inspireras.

Experis eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.


Kontaktperson
Du söker tjänsten via ansökningslänken med registrerad CV. Vi tar inte emot ansökan via e-post eller brev. Intervjuer sker löpande och därför önskar vi att få din ansökan så fort som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta John Johansson på john.a.johansson@se.experis.com.

Kontaktpersoner på detta företaget

Therese Rocafort Svensson

Angela Ekelöf
0340-66 42 71
Åsa Mårtensson
031-61 72 17
Mathias Ericson
0650-356 93
Emma Larsdotter Moström
090-702361
Jenny Viklund
0660-599 76
Helene Mårtensson
040-660 63 32
Hanna Eriksson
+4611194358
John Johansson
+46 703 24 25 19
Gosta Dreifeldt
+4642371645

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance Huvudkontor Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 12 maj 2014

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


28 november 2021

Supporttekniker IT

Supporttekniker IT

28 november 2021